CAMM5010 Basics of Teaching and Learning in Pre-primary and Primary Education (6 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
- opetussuunnitelman pedagoginen ja historiallis-yhteiskunnallinen analyysi
- opetussuunnitelman perusteet opetuksen suunnittelun lähtökohtana; johdonmukainen jatkumo, pedagoginen eheys, monipuoliset oppimisen ympäristöt
- oppimisprosessin laatutekijät esi- ja alkuopetuksessa
- kohtaamisen pedagogiikka ja oppilaantuntemus
- inklusiivinen koulu; oppijan tuen järjestelmä, yleinen tuki
- kodin ja koulun yhteistyöstä kasvatusvastuun jakamiseen
Suoritustavat
46 t kontaktiopetusta ja 116 t opiskelijan omatoimista työskentelyä
Osallistuminen lähiopetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita ja opetussuunnitelmien lähtökohtia historiallis-yhteiskunnallisissa yhteyksissä
- omaa valmiuksia käyttää opetussuunnitelmaa opetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin työvälineenä ja oppilaslähtöisten, monimuotoisten ja esteettömien oppimisympäristöjen järjestämisessä
- ymmärtää oppilaan hyvinvointiin, kasvuun ja oppimiseen yhteydessä olevia oppimisprosessin laatutekijöitä
- tunnistaa ja osaa nimetä pedagogisia toimintamalleja, jotka edistävät koulun muutosta kohti kaikille yhteistä koulua
- omaa käsityksen esi- ja perusopetuksessa toteuttavasta yhteistyöstä
- kykenee arvioimaan omaa oppimis- ja kasvatusnäkemystään ja peilaamaan sitä toimintaansa opettajana ja kasvattajana.
- hahmottaa esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita ja opetussuunnitelmien lähtökohtia historiallis-yhteiskunnallisissa yhteyksissä
- omaa valmiuksia käyttää opetussuunnitelmaa opetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin työvälineenä ja oppilaslähtöisten, monimuotoisten ja esteettömien oppimisympäristöjen järjestämisessä
- ymmärtää oppilaan hyvinvointiin, kasvuun ja oppimiseen yhteydessä olevia oppimisprosessin laatutekijöitä
- tunnistaa ja osaa nimetä pedagogisia toimintamalleja, jotka edistävät koulun muutosta kohti kaikille yhteistä koulua
- omaa käsityksen esi- ja perusopetuksessa toteuttavasta yhteistyöstä
- kykenee arvioimaan omaa oppimis- ja kasvatusnäkemystään ja peilaamaan sitä toimintaansa opettajana ja kasvattajana.
Study materials
Sovitaan kouluttajan kanssa.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (6 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish