TERS1001 Terveyskasvatuksen ja terveyden edistämisohjelmien suunnittelu ja arviointi (7 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

Vaikuttavan terveysohjelman suunnittelu ja arviointi

Suoritustavat

Luennot 8 tuntia
Seminaarit 12 tuntia
Ryhmätyöskentely
Kirjallisen tehtävän tekeminen teoriakirjallisuuteen ja sovittaviin tutkimusartikkeleihin perustuen

Arviointiperusteet

Kirjallinen tehtävä (100 %)

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa hyödyntää ja soveltaa terveyden edistämisen ja terveyskasvatuksen teoreettista tietoa ja näyttöön perustuvaa tutkimustietoa terveyttä edistävän ohjelman suunnittelussa ja arvioinnissa

Lisätietoja

Kevätlukukausi

Esitietojen kuvaus

TERS006 Terveyskasvatuksen ja terveyden edistämisen muutosteoriat ja sovellusmallit

Oppimateriaalit

Bartholomew Eldredge, L.K., Markham, C.M.,Ruiter, R.A.C., Fernández, M.E., Kok. G. & Parcel, G.S. 2016. Planning Health Promotion Programs: An Intervention Mapping Approach. 4. korjattu painos (myös aikaisemmat painokset v:lta 2011 tai 2006 käyvät). John Wiley & Sons. (704 s.) ISBN-13: 978-1119035497, ISBN-10: 111903549X
Glanz, K., Rimer, B.K. & Viswanath, K. 2015. Health behavior: Theory, research and practice. 5. painos (myös aikaisemmat painokset v:lta 2008, 2002 tai 1997 käyvät). San Francisco, CA: Jossey-Bass. (512 s.)
Markiewics, A. & Patrick, I. 2016. Developing monitoring and evaluation frameworks. SAGE Publications. (312 s.)
Lisäksi muuta soveltuvaa tutkimuskirjallisuutta

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (7 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi

Opetus