YMAA2130 Marketing management (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Markkinoinnin tehtäväalueet ja niiden integrointi; Markkinoinnin strategisen analyysin välineet;
Markkinointisuunnitelma; Markkinoinnin strategisen johtamisen alueet; Markkinoinnin toimenpiteiden johtaminen, päätöksenteko ja arviointi.
Suoritustavat
JSBE: Kontaktiopetuskurssi, Kevätlukukausi 4. jakso. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Avoin yliopisto: kontaktiopetuskurssi, verkkokurssi, kirjatentti tai kirjallinen tehtävä (tarjotaan vähintään joku näistä, suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa).
Arviointiperusteet
Luentoihin ja kirjallisuuteen perustuva tentti muodostaa 60% arvosanasta ja simulaatiopelin yhteydessä laadittava kirjallinen harjoitustyö muodostaa 40% arvosanasta
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- nimetä markkinoinnin roolin ja tehtävät organisaatiossa sekä markkinoinnin johtamisen kokonaisvaltaisena prosessina
- eritellä ja arvioida erilaisia markkinoinnin strategiseen johtamiseen liittyviä tilanteita ja toimintatapoja
- analysoida yrityksen sisäistä ja ulkoista tietoa yhdistää sitä markkinoinnin strategioiden muodostamisen
- suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin päätöksiä sekä arvioida toimenpiteiden seurauksia
- tuottaa ohjeiden mukaan arvioivan raportin valitun organisaation markkinoinnin suunnittelusta
- nimetä markkinoinnin roolin ja tehtävät organisaatiossa sekä markkinoinnin johtamisen kokonaisvaltaisena prosessina
- eritellä ja arvioida erilaisia markkinoinnin strategiseen johtamiseen liittyviä tilanteita ja toimintatapoja
- analysoida yrityksen sisäistä ja ulkoista tietoa yhdistää sitä markkinoinnin strategioiden muodostamisen
- suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin päätöksiä sekä arvioida toimenpiteiden seurauksia
- tuottaa ohjeiden mukaan arvioivan raportin valitun organisaation markkinoinnin suunnittelusta
Description of prerequisites
Liiketoimintaosaamisen perusteet / Basic Business Studies.
Study materials
Kirjallisuuden lisäksi muuta materiaalia opettajan ilmoituksen mukaisesti.
Literature
- Kotler, P. & Keller, K.L. 2016. Marketing Management. Pearson Education Limited. 15. painos. Opettajan ilmoittamat kohdat.; ISBN: 1-292-09262-9
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish