VKTS3010 Practice to Deepen One's Pedagogical Expertise in Early Childhood Education (10 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
opetuskokemus aikuisten opetuksesta; opetuksen havainnointi; harjoittelu varhaiskasvatusalan hallinnossa ja siihen liittyvä pienimuotoinen kehittämistehtävä tai varhaiskasvatukseen kytkeytyvä kehittämistehtävä muussa ympäristössä kuten oppilaitoksissa, järjestöissä jne.
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja kirjapiirityöskentelyyn, henkilökohtaisen työssäoppimissuunnitelman (TOPS) laadinta, opetuskokeilu soveltuvissa opetus- ja ohjausalan tehtävissä,varhaiskasvatukseen kytkeytyvän kehittämistehtävän toteutus sekä jaksosta laadittava portfolio.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kokoontumisiin ja harjoitteluun. Tehtävien ja portfolion hyväksytty suorittaminen. Arviointiperusteet tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on perehtynyt aikuisten oppimisen ja opettamisen perusteisiin
- osaa opettaa ja ohjata aikuisia
- on hankkinut valmiuksia varhaiskasvatusalan kehittämistyöhön ja perehtynyt varhaiskasvatusalan hallintoon
- on kehittänyt omaa opetusfilosofiaansa ja syventänyt omaa varhaiskasvatusalan asiantuntijuuttaan
- on perehtynyt aikuisten oppimisen ja opettamisen perusteisiin
- osaa opettaa ja ohjata aikuisia
- on hankkinut valmiuksia varhaiskasvatusalan kehittämistyöhön ja perehtynyt varhaiskasvatusalan hallintoon
- on kehittänyt omaa opetusfilosofiaansa ja syventänyt omaa varhaiskasvatusalan asiantuntijuuttaan
Study materials
JARVIS, P.2004. Adult education and lifelong learning: theory and practice. London: Routledge Falmer. Saatavilla eKirjana Ellibs-portaalista.
WENGER, E. 1999/2008. Communities of practice. Learning, meaning and identity. Cambridge: Cambridge University Press (soveltuvin osin).
Artikkeleita sopimuksen mukaan.
WENGER, E. 1999/2008. Communities of practice. Learning, meaning and identity. Cambridge: Cambridge University Press (soveltuvin osin).
Artikkeleita sopimuksen mukaan.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (10 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish