TIEA219 Game Design (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Information Technology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Johdanto pelisuunnitteluun, pelikonseptin laatiminen ryhmätyönä. Konseptissa on huomioitu pelilliset, tietotekniset, taiteelliset ja kaupalliset näkökulmat.
Suoritustavat
Luennot, tehtävät ja projektityö.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä.
Learning outcomes
Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin
Description of prerequisites
Esitiedoiksi suositellaan kurssia HTKA112 Pelin lumo.
Study materials
Opettajan ilmoittama oppimateriaali.
Literature
- Adams, Ernest, Fundamentals of Game Design
- Schell, Jesse, The Art of Game Desing: A Book of Lenses
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish