PSYS113 Developmental Psychology III B (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Psychology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojakso voi sisältää kursseja ja/tai kirjallisuutta seuraavilta aihealueilta:
- aikuisuus
- vanhuus
Suoritustavat
Kurssi ja/tai kirjallisuustentti.
Arviointiperusteet
Opintojakso arvioidaan kurssitehtävään ja/tai tenttiin perustuen asteikolla 0 (hylätty) – 5 (erinomainen).
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee tiedollisesti kehityspsykologian alan teoriaa ja tutkimusta sekä tutkimuksen sovelluksia aikuisuudessa ja/tai vanhuudessa ja osaa soveltaa omaamaansa tietoa.
Study materials
Valitaan seuraavasta kirjallisuudesta noin 650 sivua.
- ARNETT, J. (2015). Emerging adulthood. The winding road from late teens through the twenties (2. painos). Oxford: Oxford University Press. (n. 360 s.) (e-kirja)
- HARWOOD, J. (2007). Understanding communication and aging: Developing knowledge and awareness. Thousand Oaks, CA: Sage. (n. 280 s.) (e-kirja)
- KROGER, J. (2007). Identity development. Adolescence through adulthood (2. painos). (n. 300 s.)
- ROBINSON, O. (2012). Development through adulthood. Hampshire: Palgrave Macmillan. (n. 360 s.)
- SCHAIE, K. W. & WILLIS, S. L. (toim.) (2016). Handbook of the psychology of aging (8. painos). Boston: Academic Press/Elsevier. (n. 490 s.) (e-kirja)
- SEGAL, D. L., QUALLS, S. H. & SMYER, M. A. (2011). Aging and mental health (2. painos). Chichester: Wiley-Blackwell. (n. 240 s.) (e-kirja)
- WHITBOURNE, S. K. & WHITBOURNE, S. B. (2014). Adult development and aging: Biopsy-chosocial perspectives (5. painos). New Jersey, NJ: Wiley. (n. 330 s.)
- WILLIS, S. & MARTIN, M. (toim.) (2005). Middle adulthood: A lifespan perspective. Thousand Oaks, CA: Sage. (n. 420 s.) (e-kirja)
- ŽUKAUSKIENĖ, R. (2016) Emerging adulthood in an European context. Abingdon, Oxon : Routledge. (225 s.) (e-kirja)
- ARNETT, J. (2015). Emerging adulthood. The winding road from late teens through the twenties (2. painos). Oxford: Oxford University Press. (n. 360 s.) (e-kirja)
- HARWOOD, J. (2007). Understanding communication and aging: Developing knowledge and awareness. Thousand Oaks, CA: Sage. (n. 280 s.) (e-kirja)
- KROGER, J. (2007). Identity development. Adolescence through adulthood (2. painos). (n. 300 s.)
- ROBINSON, O. (2012). Development through adulthood. Hampshire: Palgrave Macmillan. (n. 360 s.)
- SCHAIE, K. W. & WILLIS, S. L. (toim.) (2016). Handbook of the psychology of aging (8. painos). Boston: Academic Press/Elsevier. (n. 490 s.) (e-kirja)
- SEGAL, D. L., QUALLS, S. H. & SMYER, M. A. (2011). Aging and mental health (2. painos). Chichester: Wiley-Blackwell. (n. 240 s.) (e-kirja)
- WHITBOURNE, S. K. & WHITBOURNE, S. B. (2014). Adult development and aging: Biopsy-chosocial perspectives (5. painos). New Jersey, NJ: Wiley. (n. 330 s.)
- WILLIS, S. & MARTIN, M. (toim.) (2005). Middle adulthood: A lifespan perspective. Thousand Oaks, CA: Sage. (n. 420 s.) (e-kirja)
- ŽUKAUSKIENĖ, R. (2016) Emerging adulthood in an European context. Abingdon, Oxon : Routledge. (225 s.) (e-kirja)
Literature
- HARWOOD, J. (2007). Understanding communication and aging: Developing knowledge and awareness. Thousand Oaks, CA: Sage. (n. 280 s.) (e-kirja)
- ARNETT, J. (2015). Emerging adulthood. The winding road from late teens through the twenties (2. painos). Oxford: Oxford University Press. (n. 360 s.) (e-kirja)
- ŽUKAUSKIENĖ, R. (2016) Emerging adulthood in an European context. Abingdon, Oxon : Routledge. (225 s.) (e-kirja)
- SCHAIE, K. W. & WILLIS, S. L. (toim.) (2016). Handbook of the psychology of aging (8. painos). Boston: Academic Press/Elsevier. (n. 490 s.) (e-kirja)
- ROBINSON, O. (2012). Development through adulthood. Hampshire: Palgrave Macmillan. (n. 360 s.)
- WHITBOURNE, S. K. & WHITBOURNE, S. B. (2014). Adult development and aging: Biopsy-chosocial perspectives (5. painos). New Jersey, NJ: Wiley. (n. 330 s.)
- WILLIS, S. & MARTIN, M. (toim.) (2005). Middle adulthood: A lifespan perspective. Thousand Oaks, CA: Sage. (n. 420 s.) (e-kirja)
- KROGER, J. (2007). Identity development. Adolescence through adulthood (2. painos). (n. 300 s.)
- SEGAL, D. L., QUALLS, S. H. & SMYER, M. A. (2011). Aging and mental health (2. painos). Chichester: Wiley-Blackwell. (n. 240 s.) (e-kirja)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish