PSYA110 Developmental Psychology II (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Psychology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Yksilön ja ympäristön vuorovaikutus sekä kehityksen kontekstit erityisesti oppimisen näkökulmasta tarkasteltuna.

Suoritustavat

Luennot ja/tai pienryhmätyöskentely, kirjallisuus, tentti tai kirjallinen tehtävä.

Arviointiperusteet

Opintojakso arvioidaan tenttiin tai kirjalliseen tehtävään perustuen asteikolla 0 (hylätty) – 5 (erinomainen).

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija on syventynyt yksilön ja ympäristön vuorovaikutusta ja kehityksen konteksteja koskevaan tietoon. Hän ymmärtää neurobiologisten, sosiaalisten ja kontekstuaalisten tekijöiden merkityksen kehityksessä, oppimisessa ja oppimisvaikeuksissa sekä yksilön osallisuuden näissä ilmiöissä.

Description of prerequisites

Psykologian peruopinnot.

Study materials

- Artikkelit jotka ilmoitetaan vuosittain
- WABER, D. P. (2010). Rethinking learning disabilities: Understanding children who struggle in school. New York: Guilford.
TAI
ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. Oxford: Oxford University Press. (e-kirja)

Literature

  • WABER, D. P. (2010). Rethinking learning disabilities: Understanding children who struggle in school. New York: Guilford.
  • ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. Oxford: Oxford University Press. (e-kirja)

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching