OKLA3029 Knowing and Expertise: Teaching Practice 2 (6 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

- opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi
- yhteisopettajuus
- koulun toimintakulttuuri

Suoritustavat

Oma opetus, oppimistehtävät ja harjoitteluraportti.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin, opetustuntien pitäminen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa suunnittella, toteuttaa ja arvioida yksittäisiä oppimistilanteita, laajempia kokonaisuuksia sekä itsenäisesti että työryhmässä.
- ymmärtää opetuksen suunnittelun prosessina jossa tarkastellaan ja tulkitaan opetussuunnitelmassa asetettuja tavoitteita eri näkökulmista.
- osaa huomioida opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa oppilaiden oppimisedellytykset, kokemukset että intressit
- hahmottaa opetukselle erilaisia tavoite- ja toteutusvaihtoehtoja sekä
- kykenee tekemään näistä vaihtoehdoista perustellun valinnan

Study materials

Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin ja opetusohjelmassa mainittu muu oppimateriaali:

Literature

  • 1. Woolfolk, A. 2007. (10. tai uudempi painos) Educational Psychology. Boston, Mass.: Allyn & Bacon.
  • 2. Saloviita, T. 2013. Luokka haltuun. Parhaat keinot toimivaan opetukseen. Jyväskylä: PS-kustannus

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (6 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching