OHJA1080 Identity of counsellor (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Ohjaajan identiteetin kehittyminen
Henkilökohtaiset vahvuudet ja kehittämistarpeet
Ohjaajan oman ammatillisen identiteetin tunnistaminen ja kehittäminen
Ohjausajattelu

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa vahvuutensa ja kehittämistarpeensa oppijana ja ohjaajana
- muodostaa omaäänisen tulkinnan ohjauksen tärkeimmistä
periaatteista ja persoonallisista toimintatavoistaan ja siitä, miten hän voi edelleen kehittyä ohjaajana

Study materials

Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali:

Literature

  • Howard, A. 2005. Counselling and identity: Self realisation in a ther-apy culture. Basingstoke: New York: Palgrave Macmillan.
  • Ojanen, S. 2009. Ohjauksesta oivallukseen. Ohjausteorian käsittelyä (5. p). Helsinki: Palmenia.
  • Mc Leod, J. 2009. An introduction to counselling (Chapter 20, Being and becoming a counsellor). Maidenhead: Open University Press. (ebrary-kokoelma)
  • Keltikangas-Järvinen, L. 2010. Hyvä itsetunto. Helsinki: WSOY.
  • Eteläpelto, A., Collin, K. & Saarinen, J. (toim.) 2007. Työ, identiteetti ja oppiminen. Helsinki: WSOY.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching