OHJA1030 Counselling interaction (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Ohjausvuorovaikutus yksilö- ja pienryhmäohjauksessa
Ryhmädynamiikka
Yksilöohjauksen menetelmiä
Pienryhmäohjauksen menetelmiä

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää yksilö- ja pienryhmäohjauksen dynamiikan eroja
- tunnistaa millaisissa tilanteissa ja miten yksilö- ja pienryhmä-
ohjausta kannattaa käyttää
- osaa käyttää yksilö- ja pienryhmäohjaukselle ominaisia työskentelytapoja ohjattavia palvelevalla tavalla

Study materials

Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali:



Pekkari, M. 2009. Tavoitteellinen ohjauskeskustelu. Helsinki: Tammi.

Literature

  • Isaacs, W. 2001. Dialogi ja yhdessä ajattelemisen taito. Helsinki: Kauppakaari.
  • Pekkari, M. 2009. Tavoitteellinen ohjauskeskustelu. Helsinki: Tammi.
  • Amundson, N. 2005. Aktiivinen ohjaus. Opas uraohjauksen ammatti-laisille. Helsinki: Psykologien kustannus.
  • Cameron, H. 2008. The counselling interview: A guide for the helping professions. Basingstoke: Palgrave Macmillan (ebrary kokoelma)
  • Corey, M., Corey, G. & Corey, C. 2013. Groups. Process and Practice. Andover: Cengage Learning.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching