OHJA1030 Counselling interaction (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Ohjausvuorovaikutus yksilö- ja pienryhmäohjauksessa
Ryhmädynamiikka
Yksilöohjauksen menetelmiä
Pienryhmäohjauksen menetelmiä
Suoritustavat
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää yksilö- ja pienryhmäohjauksen dynamiikan eroja
- tunnistaa millaisissa tilanteissa ja miten yksilö- ja pienryhmä-
ohjausta kannattaa käyttää
- osaa käyttää yksilö- ja pienryhmäohjaukselle ominaisia työskentelytapoja ohjattavia palvelevalla tavalla
- ymmärtää yksilö- ja pienryhmäohjauksen dynamiikan eroja
- tunnistaa millaisissa tilanteissa ja miten yksilö- ja pienryhmä-
ohjausta kannattaa käyttää
- osaa käyttää yksilö- ja pienryhmäohjaukselle ominaisia työskentelytapoja ohjattavia palvelevalla tavalla
Study materials
Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali:
Pekkari, M. 2009. Tavoitteellinen ohjauskeskustelu. Helsinki: Tammi.
Pekkari, M. 2009. Tavoitteellinen ohjauskeskustelu. Helsinki: Tammi.
Literature
- Isaacs, W. 2001. Dialogi ja yhdessä ajattelemisen taito. Helsinki: Kauppakaari.
- Pekkari, M. 2009. Tavoitteellinen ohjauskeskustelu. Helsinki: Tammi.
- Amundson, N. 2005. Aktiivinen ohjaus. Opas uraohjauksen ammatti-laisille. Helsinki: Psykologien kustannus.
- Cameron, H. 2008. The counselling interview: A guide for the helping professions. Basingstoke: Palgrave Macmillan (ebrary kokoelma)
- Corey, M., Corey, G. & Corey, C. 2013. Groups. Process and Practice. Andover: Cengage Learning.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish