OHJA1010 Ethics of counselling (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Oman eettisyyden tunnistaminen
Ohjauksen eettiset kysymykset
Suoritustavat
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tiedostaa eettisyyttään ja osaa eritellä ohjauksen etiikkaan liit-
tyviä kysymyksiä
- osaa tarkastella kriittisesti omaa toimintaansa ohjaajana ja tie-
dostaa, miten hänen eettisyytensä vaikuttaa ohjausorientaatioon
- tunnistaa oman hyvinvointinsa keskeiset ilmiöt ja osaa jäsentää työssään häntä erityisesti kuormittavat asiat
- tiedostaa eettisyyttään ja osaa eritellä ohjauksen etiikkaan liit-
tyviä kysymyksiä
- osaa tarkastella kriittisesti omaa toimintaansa ohjaajana ja tie-
dostaa, miten hänen eettisyytensä vaikuttaa ohjausorientaatioon
- tunnistaa oman hyvinvointinsa keskeiset ilmiöt ja osaa jäsentää työssään häntä erityisesti kuormittavat asiat
Study materials
Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali:
Literature
- Mattila, K-P. 2008. Arvostava kohtaaminen - Arjessa, auttamistyössä ja työyhteisössä. Jyväskylä: PS-kustannus.
- MacIntyre, A. 2004. Hyveiden jäljillä: moraaliteoreettinen tutkimus. Helsinki: Gaudeamus.
- Bond, T. 2000. Standards and ethics for counselling in action. London: Sage. (ebrary kokoelma)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish