ODKP1150 Improvisation and movement (3 cr)

Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Näyttelijän- ja ohjaajantyön perusteet draamakasvatuksessa.

Suoritustavat

Jaksokohtaiset suoritustavat määritellään tarkemmin opetusohjelmassa koostuen seuraavista:
Aktiivinen ja rakentava osallistuminen opetukseen, tehtävät/tentti/verkkokurssi, oppimispäiväkirja, itsearviointi, vertaisarviointi.

Arviointiperusteet

Aktiivinen ja rakentava osallistuminen opetukseen, tehtävien suorittaminen hyväksytysti, oppimispäiväkirjan kirjoittaminen, itsearviointi ja/tai vertaisarviointi.

Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kunkin jakson yhteydessä.

Learning outcomes

Opintojaksot ODKP1150 ja ODKP1160 suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää improvisaation (Johnstonen metodi), äänen ja kehollisuuden lähtökohtia teatterityössä
• hallitsee näyttelijän- ja ohjaajantyön perusteet Stanislavskin ja Cohenin metodin pohjalta
• osaa reflektoida ja soveltaa kokemuksiaan teatterityöstä

Literature

  • Routarinne, S. 2004. Improvisoi! Helsinki: Tammi.; ISBN: 951-26-5102-5
  • Weston, J. 2011. Näyttelijän ohjaaminen. Helsinki: Nemo.; ISBN: 978-952-240-127-4
  • Johnstone, K. & Routarinne, S. 1996. Impro. Improvisoinnista iloa elämään ja esiintymiseen. Helsinki: Yliopistopaino.; ISBN: 951-570-301-8
  • Stanislavski, K. & Repo, K. 2011. Näyttelijän työ. Helsinki: Tammi.; ISBN: 978-951-31-5845-3
  • Cohen, R. 1986. Näyttelemisen mahti. Tampere: Tampereen yliopisto.; ISBN: 951-44-1889-1
  • Koponen, P. 2004. Improkirja. Helsinki: Like.; ISBN: 952-471-413-2
  • Pätsi, M. 2010. Näyttelijän tekniikoita. Helsinki: Avain.; ISBN: 978-951-692-762-9

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (3 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
No published teaching