ODKA2140 Dramaturgy (4 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

• Uusi dramaturgia
• Dramaturginen ajattelu ja sen soveltaminen

Suoritustavat

Jaksokohtaiset suoritustavat määritellään tarkemmin opetusohjelmassa koostuen seuraavista:

Aktiivinen ja rakentava osallistuminen opetukseen, tehtävät/tentti/verkkokurssi, oppimispäiväkirja, itsearviointi, vertaisarviointi.

Arviointiperusteet

Aktiivinen ja rakentava osallistuminen opetukseen, tehtävien suorittaminen hyväksytysti, oppimispäiväkirjan kirjoittaminen, itsearviointi ja/tai vertaisarviointi.

Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kunkin jakson yhteydessä.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tunnistaa ja osaa soveltaa erilaisia dramaturgisia malleja
• osaa kirjoittaa dramatisoinnin/käsikirjoituksen
• ymmärtää dramaturgian merkityksen opettamisessa, oppimisessa ja muissa yhteiskunnallisissa ilmiöissä

Description of prerequisites

Draamakasvatuksen perusopinnot.

Study materials

Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin ja opetusohjelmassa mainittu muu oppimateriaali.

Literature

  • Nikkinen, A. & Vacklin, A. 2012. Television runousoppia. Toisenlainen katse tv-ohjelmiin. Helsinki: Like.; ISBN: 978-952-01-0588-4
  • Vacklin, A., Rosenvall, J. & Nikkinen, A. 2015. Käsikirjoittamisen taito. Helsinki: Like; ISBN: • 978-952-01-1217-2
  • Reitala, H. & Heinonen, T. 2003. Dramaturgioita. Helsinki: Palmenia.; ISBN: 951-45-9730-3
  • Heinonen, T. ym. 2012. Aristoteleen runousoppi. Opas aloittelijoille ja edistyneille. Helsinki: Teos.; ISBN: 978-951-851-295-3
  • Salminen, P. & Snicker, E. (toim.) 2012. Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Helsinki: Like.; ISBN: 978-952-01-0809-0

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (4 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
No published teaching