NUOP1004 The Challenges of Youth in a Postmodern Society (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Nuorten hyvinvointi ja pahoinvointi, nuorten ongelmat ja haasteet nyky-yhteiskunnassa, nuorten auttaminen ja tukeminen haastavissa elämäntilanteissa, nuorten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuudet.
Suoritustavat
Oppimistehtävä, verkkotentti, verkkolukupiiri voimassaolevan opetusohjelman mukaisesti.
Arviointiperusteet
Arviointiperusteet näkyvät opetusohjelmassa.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit näkyvät opetusohjelmassa.
Learning outcomes
• tunnistaa nuorten hyvinvointia ja kasvua turvaavia, edistäviä ja horjuttavia tekijöitä,
• jäsentää monipuolisesti nuorten nyky-yhteiskunnassa kohtaamia ongelmia ja haasteita,
• eritellä eri tahojen (mm. perhe, koulu, nuorisotyö, sosiaalityö) mahdollisuuksia tunnistaa ja auttaa nuoria haastavissa elämäntilanteissa ja
• tarkastella nuorten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia.
• jäsentää monipuolisesti nuorten nyky-yhteiskunnassa kohtaamia ongelmia ja haasteita,
• eritellä eri tahojen (mm. perhe, koulu, nuorisotyö, sosiaalityö) mahdollisuuksia tunnistaa ja auttaa nuoria haastavissa elämäntilanteissa ja
• tarkastella nuorten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia.
Literature
- 2. Juvonen, T. 2015. Sosiaalisesti kontrolloitu, hauraasti autonominen. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, julkaisuja 165.
- 5. Myllyniemi, S. (toim.) 2014. Vaikuttava osa. Nuorisobarometri 2013. Opetus- ja kulttuuriministeriö. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 71. <br />http://www.tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2014/02/Nuorisobarometri_2013_lowres1.pdf
- 4. Myllyniemi, S. (toim.) 2015. Ihmisarvoinen nuoruus. Nuorisobarometri 2014. Opetus- ja kulttuuriministeriö. Nuorisoasiain neuvottelukunta. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 83. https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2015/03/Nuorisobarometri_2014_web.pdf
- https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2015/03/Nuorisobarometri_2014_web.pdf
- http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/myonteinen_tunnistaminen.pdf
- 1. Gissler, M., Kekkonen, M., Känkänen, P., Muranen, P. & Wrede-Jäntti, M. (toim.) 2014. Nuoruus toisin sanoen. Nuorten elinolot -vuosikirja 2014. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Nuorisoasiain neuvottelukunta. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura.
- 3. Häkli, J., Kallio, K. & Korkiamäki, R. (toim.) 2015. Myönteinen tunnistaminen. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 90. http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/myonteinen_tunnistaminen.pdf
- http://www.tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2014/02/Nuorisobarometri_2013_lowres1.pdf
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish