NUOP1002 Adolescents, media and leisure (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Nuorten kasvuympäristöt, nuorten arjen rytmit, nuorten vapaa-ajanvietto, nuorten mediakäyttäytyminen.
Suoritustavat
Oppimistehtävä, verkkotentti, verkkolukupiiri voimassaolevan opetusohjelman mukaisesti.
Arviointiperusteet
Arviointiperusteet näkyvät opetusohjelmassa.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit näkyvät opetusohjelmassa.
Learning outcomes
• eritellä perheen, vertaissuhteiden ja median roolia nuorten kasvuympäristöinä,
• jäsentää ja kuvailla nuorten arkea, ajankäyttöä ja vapaa-ajanviettotapoja ja
• ymmärtää nuorten mediakäyttäytymistä ja tunnistaa sen mahdollisuuksia ja haasteita.
• jäsentää ja kuvailla nuorten arkea, ajankäyttöä ja vapaa-ajanviettotapoja ja
• ymmärtää nuorten mediakäyttäytymistä ja tunnistaa sen mahdollisuuksia ja haasteita.
Literature
- 4. Myllyniemi, S. (toim.) 2016. Arjen jäljillä. Nuorisobarometri 2015. Opetus- ja kulttuuriministeriö. Nuorisoasiain neuvottelukunta. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 93. https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2016/01/Nuorisobarometri_2015_ISSUU.pdf
- 2. Lahikainen, A R., Mälkiä, T. & Repo, K. (toim.) 2015. Media lapsiperheessä. Tampere: Vastapaino.
- https://tietoanuorista.fi/wp-content/uploads/2016/01/Nuorisobarometri_2015_ISSUU.pdf
- 1. Anttila, A-H., Anttila, T., Liikkanen; M. & Pääkkönen, H. (toim.) 2015. Ajassa kiinni ja irrallaan – yhteisölliset rytmit 2000-luvun Suomessa. Helsinki: Tilastokeskus.
- 3. Merikivi, J., Myllyniemi, S. & Salasuo, M. (toim.) 2016. Media hanskassa. Lasten ja nuorten vapaa-aikatutkimus 2016 mediasta ja liikunnasta. Opetus- ja kulttuuriministeriö. Valtion liikuntaneuvosto. Nuorisoasiain neuvottelukunta. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 104.<br />http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/media_hanskassa.pdf
- http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/media_hanskassa.pdf
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish