MTEA013 Music Therapy Evaluation (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Music, Art and Culture Studies
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Musiikkiterapia-arviointimenetelmien esittelyä eri kohderyhmissä. Arviointimenetelmien käyttökuvauksia kliinisessä työssä ja tutkimustoiminnassa.
Suoritustavat
Kontaktiopetus: luennot, oppimistehtävä. Itsenäinen työskentely: oheiskirjallisuus. Tarkat suoritustavat kerrotaan opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen (vähintään 80 %), oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• selittää musiikkiterapia-arvioinnin keskeiset piirteet ja lähestymistavat
• vertailla arviointikäytänteitä eri diagnostisissa kohderyhmissä
• kuvata arviointimenetelmiä osana musiikkiterapian tutkimusta ja kliinisiä käytänteitä
• hakeutua musiikkiterapia-arviointia koskevan uuden tiedon äärelle.
• selittää musiikkiterapia-arvioinnin keskeiset piirteet ja lähestymistavat
• vertailla arviointikäytänteitä eri diagnostisissa kohderyhmissä
• kuvata arviointimenetelmiä osana musiikkiterapian tutkimusta ja kliinisiä käytänteitä
• hakeutua musiikkiterapia-arviointia koskevan uuden tiedon äärelle.
Additional information
Ajoitus: 1–4.
Description of prerequisites
Musiikkiterapian perusopinnot suoritettu vähintään hyvin tiedoin.
Study materials
• Ala-Ruona, Esa (2007). Alkuarviointi kliinisenä käytäntönä psyykkisesti oireilevien asiakkaiden musiikkiterapiassa – strategioita, menetelmiä ja apukeinoja. Väitöskirja. Jyväskylän yliopisto
• Baxter, Berghofer, MacEvan, Nelson, Peters & Roberts (2007). The Individualized Music Therapy Assessment Profile (IMTAP). Jessica Kingsley Publishers
• Wigram, Nygaard-Pedersen & Bonde (2002). A Comprehensive Guide to Music Therapy. Jessica Kingsley Publishers. Luku 5: Music Therapy Research and Clinical Assessment.
• Baxter, Berghofer, MacEvan, Nelson, Peters & Roberts (2007). The Individualized Music Therapy Assessment Profile (IMTAP). Jessica Kingsley Publishers
• Wigram, Nygaard-Pedersen & Bonde (2002). A Comprehensive Guide to Music Therapy. Jessica Kingsley Publishers. Luku 5: Music Therapy Research and Clinical Assessment.
Literature
- Ala-Ruona, Esa (2007). Alkuarviointi kliinisenä käytäntönä psyykkisesti oireilevien asiakkaiden musiikkiterapiassa – strategioita, menetelmiä ja apukeinoja. Väitöskirja. Jyväskylän yliopisto. Elektroninen julkaisu.; http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-3638-9
- Baxter, Berghofer, MacEvan, Nelson, Peters & Roberts (2007). The Individualized Music Therapy Assessment Profile (IMTAP). Jessica Kingsley Publishers. Elektroninen julkaisu.; ISBN: 9781846427466
- Wigram, Nygaard-Pedersen & Bonde (2002). A Comprehensive Guide to Music Therapy. Jessica Kingsley Publishers. Elektroninen julkaisu.; ISBN: Painettu: 9781846423499
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish