MKAP1011 Basics of Music Studies (3 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Music, Art and Culture Studies
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojaksossa tutustutaan tieteellisen toiminnan ja kirjoittamisen perusteisiin, tieteellisen ajattelun lähtökohtiin ja oman tutkimusalan traditioihin.
Suoritustavat
Kontaktiopetus, lukupiiri, harjoitustehtävät, raportit. Tarkka suoritustapa ilmoitetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen (vähintään 80 %) opetukseen ja lukupiirityöskentelyyn, hyväksytysti suoritettu raportointi ja tieteellisen kirjoittamisen näyttö.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit ilmoitetaan kurssin alussa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• tunnistaa oman alansa keskeistä tutkimustietoa
• määritellä tieteellisen tutkimuksen peruskäsitteistöä
• etsiä valitsemastaan aiheesta keskeistä lähdeaineistoa
• arvioida tieteellisen tutkimuksen kriteerein tutkimuksia aiheestaan
• raportoida valitsemastaan aiheesta suullisesti ja kirjallisesti tieteellisen lähdeaineiston pohjalta
• tunnistaa oman alansa keskeistä tutkimustietoa
• määritellä tieteellisen tutkimuksen peruskäsitteistöä
• etsiä valitsemastaan aiheesta keskeistä lähdeaineistoa
• arvioida tieteellisen tutkimuksen kriteerein tutkimuksia aiheestaan
• raportoida valitsemastaan aiheesta suullisesti ja kirjallisesti tieteellisen lähdeaineiston pohjalta
Additional information
Ajoitus: ensimmäinen opintovuosi.
Study materials
-Valli, R., & Aaltola, J. 2015. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 4. uud. ja täyd. p. Jyväskylä: PS-kustannus
-Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2009). Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. 15. uud. painos.
-Louhivuori, J., Paananen, P. & Väkevä, L. (toim.) (2009). Musiikkikasvatus. Näkökulmia kasvatukseen opetukseen ja tutkimuk-seen. Jyväskylä: FiSME ry. 1. painos. 2. painos julkaistaan verkkoversiona viimeistään syksyllä 2017.
-King, A., Himonides, E., & Ruthmann, A. (Eds.) 2017. The Routledge companion to music, technology, and education. New York: Routledge.
-Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2009). Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. 15. uud. painos.
-Louhivuori, J., Paananen, P. & Väkevä, L. (toim.) (2009). Musiikkikasvatus. Näkökulmia kasvatukseen opetukseen ja tutkimuk-seen. Jyväskylä: FiSME ry. 1. painos. 2. painos julkaistaan verkkoversiona viimeistään syksyllä 2017.
-King, A., Himonides, E., & Ruthmann, A. (Eds.) 2017. The Routledge companion to music, technology, and education. New York: Routledge.
Literature
- Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. 15. uud. painos.; ISBN: 978-951-31-4836-2
- Valli, R., & Aaltola, J. 2015. Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 4. uud. ja täyd. p. Jyväskylä: PS-kustannus; ISBN: 978-952-451-648-88-8
- Louhivuori, J., Paananen, P. & Väkevä, L. (toim.) 2009. Musiikkikasvatus. Näkökulmia kasvatukseen opetukseen ja tutkimukseen.<br />Jyväskylä: FiSME ry.; ISBN: 978-952-67284-0-7
- King, A., Himonides, E., & Ruthmann, A. (Eds.) 2017. The Routledge companion to music, technology, and education. New York: Routledge. Elektroninen aineisto.; ISBN: 9781315686431
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (3 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish