LPET1004 Basics of Dance and Movement Therapy (2 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Liikkeen peilaaminen ja liikkeellinen reflektio
Kosketus sanattoman viestinnän ja palautteenannon keinona.
Tanssi- ja liiketerapeuttisia menetelmiä hyödyntävä opetuskokeilu ja sen suullinen ja kirjallinen raportointi.
Suoritustavat
Luennot 6 tuntia
Harjoitukset 8 tuntia
Opetuskokeilun suunnittelu, toteutus, arviointi ja kirjallinen raportointi.
Arviointiperusteet
Kurssiin kuuluvien tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kokeilla erilaisia liikedialogeja ja analysoida vuorovaikutussuhteitaan niiden pohjalta
- osaa arvioida omaa kosketushistoriaansa ja sen merkitystä opetustyön ja opettajan ammatti-identiteetin kannalta
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida valitsemalleen henkilölle tanssi- ja liiketerapeuttisiin menetelmiin pohjautuvan opetuskokeilun
- osaa kokeilla erilaisia liikedialogeja ja analysoida vuorovaikutussuhteitaan niiden pohjalta
- osaa arvioida omaa kosketushistoriaansa ja sen merkitystä opetustyön ja opettajan ammatti-identiteetin kannalta
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida valitsemalleen henkilölle tanssi- ja liiketerapeuttisiin menetelmiin pohjautuvan opetuskokeilun
Description of prerequisites
LPET1003 Tanssi- ja liiketerapian perusteet I suoritettuna
Study materials
Behrends, A., Müller, S., & Dziobek, I. 2012. Moving in and out of synchrony: A concept for a new intervention fostering empathy through interactional movement and dance. The Arts in Psychotherapy 39, 107– 116 (9 s.)
Berrol, C. Reflections on dance/movement therapy and interpersonal neurobiology: The First 50 Years. American Journal of Dance Therapy
DOI 10.1007/s10465-016-9227-z (7s.)
McGarry, L. & Russo, F. 2011. Mirroring in dance/movement therapy: Potential mechanisms behind empathy enhancement. The Arts in Psychotherapy 38, 178– 184 (8 s.).
Popa, M. R. & Best, P. A. 2010. Making sense of touch in dance movement therapy: A trainee's perspective. Body, Movement and Dance in Psychotherapy 5(1), 31-44, DOI: 10.1080/17432970903545941 (14 s.).
Seoane, K. J. 2016. Parenting the self with self-applied touch: A dance/movement therapy approach to self-regulation. American Journal of Dance Therapy 38, 21–40. DOI 10.1007/s10465-016-9207-3. (20 s.)
Berrol, C. Reflections on dance/movement therapy and interpersonal neurobiology: The First 50 Years. American Journal of Dance Therapy
DOI 10.1007/s10465-016-9227-z (7s.)
McGarry, L. & Russo, F. 2011. Mirroring in dance/movement therapy: Potential mechanisms behind empathy enhancement. The Arts in Psychotherapy 38, 178– 184 (8 s.).
Popa, M. R. & Best, P. A. 2010. Making sense of touch in dance movement therapy: A trainee's perspective. Body, Movement and Dance in Psychotherapy 5(1), 31-44, DOI: 10.1080/17432970903545941 (14 s.).
Seoane, K. J. 2016. Parenting the self with self-applied touch: A dance/movement therapy approach to self-regulation. American Journal of Dance Therapy 38, 21–40. DOI 10.1007/s10465-016-9207-3. (20 s.)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (2 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish