LPET1002 Teacher Training in Dance II (3 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Tanssikurssin suunnittelu ja toteuttaminen itse valitulle, kurssin vastuuhenkilön hyväksymälle ryhmälle.
Opetettavia ryhmiä voi olla 1-3, joille opetetaan yhteensä 20 tuntia.
Opetusharjoitukset voidaan toteuttaa esimerkiksi liikuntaseurassa tai –kerhossa. Opiskelija voi koota myös itse ryhmän ja se voi olla esimerkiksi monikulttuurinen
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen ja oppimateriaalin tuottaminen

Suoritustavat

Henkilökohtaisen oppimissuunnitelman tekeminen
Tanssituntien havainnointi 4 tuntia (voi olla myös osallistuvaa havainnointia)
Opetusharjoitusten pitäminen 20 tuntia
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen omasta oppimisprosessista. Päiväkirjassa hyödynnetään kirjallisuutta.
Opetusmateriaalin työstäminen (esim. kirjallisena tai videomateriaalina)

Arviointiperusteet

Kurssiin kuuluvien tehtävien hyväksytty suorittaminen.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää kehollisuuden merkityksen tanssin opetuksessa
- osaa tukea nuorten tai aikuisten fyysistä, sosiaalista ja psyykkistä toimintakykyä tanssin avulla
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tanssikurssin nuorille tai aikuisille
- osaa soveltaa tanssin sisältöjä ja opetusmenetelmiä tarkoituksenmukaisesti tanssin ja kehollisen ilmaisun opettamisessa

Additional information

Opiskelija on itse vastuussa opetusryhmän hankkimisesta. Opetusharjoitukset tulee toteuttaa yhden lukuvuoden aikana.

Description of prerequisites

LPET1006 Tasapainoa tanssista -opintojaksosta vähintään 2 op suoritettuna

Study materials

Anttila, E. 2013. Koko koulu tanssii! Kehollisen oppimisen mahdollisuuksia kouluyhteisössä. Acta Scenica 37. Helsinki: Teatterikorkeakoulu, esittävien taiteiden tutkimuskeskus. (215 s.)
Jaakkola, T. & Sääkslahti, A. 2013. Liikunnanopetuksen opetustyylit. Teoksessa T. Jaakkola, J. Liukkonen & A. Sääkslahti (toim.) Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus, 314–329.

Rouhiainen, L. 2006. Mitä somatiikka on? Huomioita somaattisen liikkeen historiasta ja luonteesta. Teoksessa: P. Houni, J. Laakkonen, H. Reitala & L. Rouhiainen (toim.) Liikkeitä näyttämöllä. Helsinki: The Finnish Theatre Research Society, 10–34. (25 s.)

Siljamäki M., Anttila E., Perttula, J. & Sääkslahti, A. 2012.
Tanssinharrastajien kokema voimaantuminen eri kulttuureista lähtöisin olevissa tanssimuodoissa. Liikunta & Tiede 49 (6), 52–59. (8 s.)

Siljamäki M., Kalaja, M., Perttula, J. & Kokkonen, M. 2016. Lähtökohtana holistinen kehollisuus: koululiikunnan uudet tuulet. Liikunta & Tiede 53 (1), 40–46. (7 s.)

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (3 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching