LPET1001 Teacher Training in Children's Dance (3 cr)
Description
Sisältö
Lastentanssituntien suunnittelu ja toteuttaminen itse valitulle, kurssin vastuuhenkilön hyväksymälle ryhmälle. Opiskelija voi koota ryhmän myös itse (esim. monikulttuurinen ryhmä).
Opetettavia ryhmiä tulee olla 1-3, joille opetetaan yhteensä 20 tuntia.
Lastentanssituntien havainnointi 4 tuntia
Suoritustavat
Henkilökohtaisen oppimissuunnitelman tekeminen kurssin alussa
Lasten tanssituntien havainnointi 4 tuntia
Opetusharjoitusten pitäminen 20 tuntia
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen omasta oppimisprosessista kirjallisuutta hyödyntäen
Oppimateriaalin työstäminen (esim. kirjallisena tai videomateriaalina)
Arviointiperusteet
Kurssiin kuuluvien tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Learning outcomes
- tuntee lastentanssin opetukseen liittyviä erityispiirteitä
- osaa huomioida kehollisuuden merkityksen lasten tanssin opetuksessa
- osaa tukea lasten fyysistä, sosiaalista ja psyykkistä toimintakykyä tanssin avulla
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsille suunnattuja tanssitunteja
- osaa soveltaa erilaisia opetusmenetelmiä tarkoituksenmukaisesti
Additional information
Opiskelija on itse vastuussa opetusryhmän hankkimisesta. Opetusharjoittelu suoritetaan yhden lukuvuoden aikana
Description of prerequisites
Study materials
32 (2), 52–87. (35 s.)
Kivelä-Taskinen, E. & Setälä, H. 2006. Rytmikylpy. Helsinki: Kultanuotti. (224 s.)
Pönkkö, A. & Sääkslahti, A. 2013. Liikuntapedagogiikka varhaiskasvatuksessa. Teoksessa T. Jaakkola, J. Liukkonen & A. Sääkslahti (toim.) Jyväskylä: PS-kustannus, 462–481. (18 s.)
Speth, M. 2006. Dance Spetters II: motive for motion. Translation C. Bindels & J. Bell. Maastricht: Speth. (157 s.)
Sääkslahti, A. 2015. Liikunta varhaiskasvatuksessa. Jyväskylä: PS-kustannus. (268 s.)