LPET1001 Teacher Training in Children's Dance (3 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Lastentanssituntien suunnittelu ja toteuttaminen itse valitulle, kurssin vastuuhenkilön hyväksymälle ryhmälle. Opiskelija voi koota ryhmän myös itse (esim. monikulttuurinen ryhmä).
Opetettavia ryhmiä tulee olla 1-3, joille opetetaan yhteensä 20 tuntia.
Lastentanssituntien havainnointi 4 tuntia

Suoritustavat

Henkilökohtaisen oppimissuunnitelman tekeminen kurssin alussa
Lasten tanssituntien havainnointi 4 tuntia
Opetusharjoitusten pitäminen 20 tuntia
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen omasta oppimisprosessista kirjallisuutta hyödyntäen
Oppimateriaalin työstäminen (esim. kirjallisena tai videomateriaalina)

Arviointiperusteet

Kurssiin kuuluvien tehtävien hyväksytty suorittaminen.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee lastentanssin opetukseen liittyviä erityispiirteitä
- osaa huomioida kehollisuuden merkityksen lasten tanssin opetuksessa
- osaa tukea lasten fyysistä, sosiaalista ja psyykkistä toimintakykyä tanssin avulla
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsille suunnattuja tanssitunteja
- osaa soveltaa erilaisia opetusmenetelmiä tarkoituksenmukaisesti

Additional information

Opiskelija on itse vastuussa opetusryhmän hankkimisesta. Opetusharjoittelu suoritetaan yhden lukuvuoden aikana

Description of prerequisites

LPET1006 Tasapainoa tanssista –opintojaksosta vähintään 2 op suoritettuna (tai vastaavasti LPET013-kurssista)

Study materials

Bond, K. E. & Stinson, S. W. 2000. ”‘I Feel Like I’m Going to Take off!’ Young people’s experiences of the superordinary in dance.” Dance Research Journal
32 (2), 52–87. (35 s.)

Kivelä-Taskinen, E. & Setälä, H. 2006. Rytmikylpy. Helsinki: Kultanuotti. (224 s.)

Pönkkö, A. & Sääkslahti, A. 2013. Liikuntapedagogiikka varhaiskasvatuksessa. Teoksessa T. Jaakkola, J. Liukkonen & A. Sääkslahti (toim.) Jyväskylä: PS-kustannus, 462–481. (18 s.)

Speth, M. 2006. Dance Spetters II: motive for motion. Translation C. Bindels & J. Bell. Maastricht: Speth. (157 s.)

Sääkslahti, A. 2015. Liikunta varhaiskasvatuksessa. Jyväskylä: PS-kustannus. (268 s.)

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (3 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish

Teaching