KAIA042 Perspectives on Learning and Development (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
English
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Completion methods

Participation in contact teaching and/or independent study, learning assignments and/or exam. Completion mode will be specified in the study programme.

Assessment details

Active participation in teaching and completing and passing learning assignments/exam.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- Hahmottaa keskeisiä oppimisen, kehityksen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja.
- Soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja opetustilanteisiin.

Description of prerequisites

kasvatustieteen perusopinnot.

Study materials

Suoritetaan kirjallisuudesta yhteensä kolme teosta seuraavasti:
1. Driscoll ja 2. Illeris sekä 3. Robinson TAI 4. Sugarman

Ja muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali.

Literature

  • 4. SUGARMAN, L. 2005. Life-span development: frameworks, accounts and strategies. New York: Taylor & Francis.
  • 1. DRISCOLL, M. 1994/2004/2014. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon (lukuunottamatta lukuja 8 ja 10)
  • 3. ROBINSON, O. 2013. Development through adulthood. An integrative sourcebook. New York: Palgrave MacMillan.
  • 2. ILLERIS, K. 2007 (tai uudempi painos). How we learn: learning and non-learning in school and beyond. Lontoo: Routledge.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts

Method 2

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
English

Teaching

x

Exam (5 cr)

Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
English

Teaching