TIES561 Koulutusteknologian seminaari (2–5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

Seminaarissa käsitellään koulutusteknologiaa tutkimuslähtöisesti ja alueen monitieteisyys huomioon ottaen. Seminaarissa käsiteltävät teemat perustuvat meneillään oleviin tutkimushankkeisiin ja muuhun ajankohtaiseen alan tutkimukseen. Seminaarityöskentely koostuu teemallisista ja eri näkökulmia valottavista tutkimuksellisista puheenvuoroista ja alustuksista sekä opiskelijaryhmien valitsemiin teemoihin fokusoituvasta ryhmätyöskentelystä.

Suoritustavat

Osallistuminen opintojakson aktiviteetteihin ensimmäisellä luentokerralla sovitulla tavalla.

Arviointiperusteet

Kokonaisarvostelussa huomioidaan seuraavat osuudet:
(1) harjoitustyö ja sen tutkimusperustaisuus
(2) osallistuminen opintojakson keskusteluun, ja
(3) itse- ja vertaisarviointi

Kukin osa-alueista (1)-(3) arvioidaan asteikolla 1-5 ja kokonaisarvosana on painotettu keskiarvo; kohtaa (1) painotetaan kertoimella 2. Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksyttyä arvosanaa kaikista osa-alueista ja kiitettävä arvosana edellyttää eri osa-alueille asetettujen pakollisten minimien ylittämistä sekä vapaaehtoista aktiivisuutta.

Osaamistavoitteet

Opiskelijoiden osaaminen koulutusteknologian tutkimuslähtöisestä tarkastelusta sekä tutkimustiedon hyödyntämisestä koulutusteknologian asiantuntijatehtävissä vahvistuu. Tarkemmat opiskelijakohtaiset osaamistavoitteet määritellään yhdessä osallistujien kanssa kahden ensimmäisen tapaamiskerran aikana.

Esitietojen kuvaus

Koulutusteknologian perus- ja aineopinnot sekä kasvatustieteen perusopinnot.

Oppimateriaalit

Opiskelijat saavat käyttöönsä kirjallisuusluettelon, jota jokainen pienryhmä täydentää 2-3 omaan teemaan fokusoituvalla tutkimusjulkaisulla.

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde