KASS1408 Oppiminen ja 2000-luvun ydintaidot: Argumentointi ja digitaaliset tekstitaidot (5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

Työelämässä tarvittavat ydintaidot, argumentointi ja oppiminen, digitaaliset tekstitaidot ja oppiminen.

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa oppimisen ja osaamisen luonnetta tulevaisuuden oppimisympäristöissä
- soveltaa oppimisteorioita muuttuvissa opetus- ja oppimistilanteissa

Oppimateriaalit

Teema 1: Argumentointi ja oppiminen
MULLER MIRZA, N. & PERRET-CLERMONT, A-N. (Eds.) 2009. Argumentation and education. Theoretical foundations and practices. Dordrecht: Springer.
Artikkelit:
Jonassen, D. H. & Kim, B. 2010. Arguing to learn and learning to argue: design justifications and guidelines. Education Tech Research Dev, 58, 439–457. DOI 10.1007/s11423-009-9143-8
Noroozi, O., Weinberger, A., Biemans, H.J.A., Mulder, M., & Chirazi, M. 2012. Argumentation-based computer supported collaborative learning (ABCSCL): A synthesis of 15 years of research. Educational Research Review, 7, 79–106.
Salminen, T., Marttunen, M., Laurinen, L. 2012. Argumentation in secondary school students’ structured and unstructured chat discussions. Journal of Educational Computing Research, 47(2), 175–208.

Teema 2: Digitaaliset tekstitaidot oppimisessa
LANKSHEAR, C. & KNOBEL, M. 2011. New Literacies: Everyday practices and social learning. New York: McGraw-Hill International.
Artikkelit:
Kiili, C., Mäkinen, M., & Coiro, J. 2013. Rethinking academic literacies: Designing multifaceted academic literacy experiences for preservice teachers. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 57(3), 223–232.
Leu, D. J., Kinzer, C. K., Coiro, J., Castek, J., & Henry, L. A. 2013. New literacies: A dual level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. In Alvermann, D.E., Unrau, N. J., & Ruddell, R. B. (Eds.), Theoretical models and processes of reading (6th ed.). (pp. 1150–1181). Newark, DE: International Reading Association. http://www.reading.org/Libraries/books/IRA-710-chapter42.pdf
Voogt, J., Erstad, O., Dede, C., & Mishra, P. 2013. Challenges to learning and schooling in the digital networked world of the 21st century. Journal of Computer Assisted Learning, 29, 403–413.

ja muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali.

Kirjallisuus

  • 1. MULLER MIRZA, N. & PERRET-CLERMONT, A-N. (Eds.) 2009. Argumentation and education. Theoretical foundations and practices. Dordrecht: Springer.; ISBN: 9780387981246,978-1-4899-8528-6
  • 2. LANKSHEAR, C. & KNOBEL, M. 2011. New Literacies: Everyday practices and social learning. New York: McGraw-Hill International.; ISBN: 9780335242160, 0335242162

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde