CEAPER Basic Studies in Preschool and Primary Education (25 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Selectable as minor:
No
Description
- esi- ja alkuopetuksen kehityspsykologiset lähtökohdat
- esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta
- alkuopetuksen opiskelutaitojen pedagogiikka
200 t kontaktiopetusta, 475 t opiskelijan omatoimista työskentelyä.
- esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta
- alkuopetuksen opiskelutaitojen pedagogiikka
200 t kontaktiopetusta, 475 t opiskelijan omatoimista työskentelyä.
Learning outcomes
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija
- omaa hyvät valmiudet suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogiikkaa opetussuunnitelmallisen eheyttämisen ja oppijan tuen näkökulmasta
- tunnistaa esi- ja alkuopetuksen kulttuuriset toimintatavat ja periaatteet
- syventää tietämystään esi- ja alkuopetusikäisen lapsen hyvinvointiin, kehitykseen ja oppimiseen vaikuttavista yksilöllisistä ja yhteisöllisistä tekijöistä
- osaa arvioida ja tukea lasten oppimisvalmiuksia, oppimisen etenemistä sekä työskentelytaitoja
- osaa ohjata luku- ja kirjoitustaidon sekä matemaattisten taitojen kehittymistä
- osaa hyödyntää taito- ja taideaineiden sekä katsomusaineiden mahdollisuuksia esi- ja alkuopetusikäisen kokonaisvaltaisen kehityksen ja oppimisen tukena
- hahmottaa moniammatillisen yhteistyön yhteyksiä ja on syventänyt omia valmiuksiaan kohdata vanhempia
- tuntee esi- ja alkuopetuksen keskeistä tutkimusta
- kiinnostuu toimimaan esi- ja alkuopetuksen kehittämistyössä työyhteisössään.
- ymmärtää median merkitykseen ja mediakulttuurin hyödyntämiseen liittyviä periaatteita esi- ja alkuopetusikäisten opetuksessa, ohjaamisessa ja oppimisympäristöissä.
- omaa hyvät valmiudet suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogiikkaa opetussuunnitelmallisen eheyttämisen ja oppijan tuen näkökulmasta
- tunnistaa esi- ja alkuopetuksen kulttuuriset toimintatavat ja periaatteet
- syventää tietämystään esi- ja alkuopetusikäisen lapsen hyvinvointiin, kehitykseen ja oppimiseen vaikuttavista yksilöllisistä ja yhteisöllisistä tekijöistä
- osaa arvioida ja tukea lasten oppimisvalmiuksia, oppimisen etenemistä sekä työskentelytaitoja
- osaa ohjata luku- ja kirjoitustaidon sekä matemaattisten taitojen kehittymistä
- osaa hyödyntää taito- ja taideaineiden sekä katsomusaineiden mahdollisuuksia esi- ja alkuopetusikäisen kokonaisvaltaisen kehityksen ja oppimisen tukena
- hahmottaa moniammatillisen yhteistyön yhteyksiä ja on syventänyt omia valmiuksiaan kohdata vanhempia
- tuntee esi- ja alkuopetuksen keskeistä tutkimusta
- kiinnostuu toimimaan esi- ja alkuopetuksen kehittämistyössä työyhteisössään.
- ymmärtää median merkitykseen ja mediakulttuurin hyödyntämiseen liittyviä periaatteita esi- ja alkuopetusikäisten opetuksessa, ohjaamisessa ja oppimisympäristöissä.
Structure
Select all (25 cr)