YMAS2140 Pricing Management (6 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

- Hinnoittelujohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet
- Keskeiset hinnoittelustrategiat
- Hinnoitteluprosessi ja siihen liittyvät keskeiset menetelmät
- Kustannukset hinnoittelussa
- Hinta- ja arvoviestintä
- Hinnoitteluun liittyvä lainsäädäntö

Suoritustavat

Kontaktiopetuskurssi: Kevälukukausi, 3. jakso. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kriittisesti analysoida markkinaolosuhteita hinnoittelun näkökulmasta
- analysoida keskeisten hinnoittelustrategioiden ja -menetelmien soveltuvuutta erilaisissa markkinaolosuhteissa
- ymmärtää hinta-kysyntä-kannattavuus -yhteyden
- syvällisesti ymmärtää ja arvioida hinnoittelun vaikutuksia asiakkaan ostokäyttäytymiselle
- tulkita markkinaympäristöä ja tehdä perusteltuja päätöksiä hinnoitteluprosessin eri vaiheissa

Description of prerequisites

Markkinoinnin aineopinnot.

Study materials

Luentomateriaali, kurssikirja, luennoitsijan osoittamat artikkelit.

Literature

  • Nagle, T., Hogan, J. & Zale, J. 2011. The Strategy and Tactics of Pricing: A Guide to Growing More Profitable. International edition, 5. painos (4. painos käy myös). Pearson.; ISBN: 978-0-13-254613-3

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item