YMAS2110 Advanced Course in Consumer Behavior (6 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Kuluttajakäyttäytymisen tutkimustraditiot ja erilaiset lähestymistavat:
- kuluttajan päätöksenteon tutkimus ja asennetutkimus
- tunteet kuluttajan käyttäytymisessä
- kulutus ja kulttuuri, CCT (Consumer Culture Theory)
- kuluttajan ja tuotteen välisen suhteen ymmärtäminen, uskollisuus
- asiakkaan kokema arvo, arvon yhteistuotanto
- kulutuksen sosiaalinen aspekti, alakulttuurit ja yhteisöllisyys
- kuluttajakäyttäytymisen uudet ilmiöt

Suoritustavat

Kontaktiopetuskurssi: syyslukukausi, 1. jakso. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa erilaisia kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen lähtökohtia ja teoria-alueita
- analysoida kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ajankohtaisia ilmiöitä markkinoinnin päätöksenteon näkökulmasta
- arvioida kriittisesti eri teorioihin perustuvien ja erilaisia menetelmiä soveltavien tutkimusten tuloksia
- tehdä kuluttajakäyttäytymistä koskevia tulkintoja eri tavoin toteutettujen tutkimusten perusteella ja heijastaa tutkimustietoa kuluttajakäyttäytymisen ilmiöiden ymmärtämiseen
- kehittää suullista ja kirjallista esitystaitoaan

Description of prerequisites

Markkinoinnin aineopinnot pääosin suoritettu.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item