YLAS2140 Public Sector Accounting (6 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Julkistalouden ja julkishallinnon toimintaympäristö, valtion ja kuntien talousohjaus, julkishallinnon tilinpäätösraportoinnin sääntely (IPSAS), julkishallinnon tilintarkastus, palvelutuotannon talousjohtaminen (esim. terveydenhuolto, koulutus), palvelujen tuotteistus ja kustannuslaskenta, ajankohtaiset reformit ja keskeiset julkishallinnon laskentatoimen organisointia koskevat teoriat.
Suoritustavat
Kontaktiopetuskurssi: Syyslukukausi 2.jakso. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-selittää julkishallinnon laskentatoimea määrittävät erityispiirteet, keskeiset teoriat ja käytäntöä muokkaavat reformit
-analysoida julkishallinnon yksiköiden kustannuslaskentaa, tuloksellisuuden ohjausta ja tilinpäätösraportointia
-arvioida julkishallinnon laskentajärjestelmien kehittämisen haasteita
-selittää julkishallinnon laskentatoimea määrittävät erityispiirteet, keskeiset teoriat ja käytäntöä muokkaavat reformit
-analysoida julkishallinnon yksiköiden kustannuslaskentaa, tuloksellisuuden ohjausta ja tilinpäätösraportointia
-arvioida julkishallinnon laskentajärjestelmien kehittämisen haasteita
Description of prerequisites
YLAA3110 Kirjanpito ja tuloslaskenta
YLAA2110 Kustannuslaskenta
YlAA2120 Talousjohtaminen
YLAA2110 Kustannuslaskenta
YlAA2120 Talousjohtaminen
Study materials
Aloitusluennolla ilmoitettavat tieteelliset artikkelit
Literature
- Budding, T. Grossi, G. & Tagesson, T. 2015 tai uudempi. Public sector accounting. Routledge.; ISBN: 9780415683159
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item