YCCA2140 Stakeholder Expectation Management (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojakso perehtyy sidosryhmien odotuksien muodostumiseen ja niiden rakentumiseen organisaatioviestinnän kontekstissa. Opintojaksolla esitellään eri odotustyypit, käydään läpi odotuskuilujen logiikkaa sekä perehdytään odotustenhallinnan mahdollisuuksiin.
Suoritustavat
Kontaktiopetuskurssi. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa luokitella erilaisia sidosryhmien odotustyyppejä ja arvottaa niiden tärkeyttä organisaatiolle
• ymmärtää miten odotuskuilut muodostuvat
• ymmärtää odotusten ja maineen välisen yhteyden
• osaa suunnitella, analysoida ja hallita odotuksia
• osaa tehdä johtopäätöksiä ja ratkaisuja epärealististen odotusten muuttamiseksi
• osaa luokitella erilaisia sidosryhmien odotustyyppejä ja arvottaa niiden tärkeyttä organisaatiolle
• ymmärtää miten odotuskuilut muodostuvat
• ymmärtää odotusten ja maineen välisen yhteyden
• osaa suunnitella, analysoida ja hallita odotuksia
• osaa tehdä johtopäätöksiä ja ratkaisuja epärealististen odotusten muuttamiseksi
Additional information
Järjestetään joka toinen vuosi (ei lv. 2017-18)
Study materials
Artikkelipaketti, mm.
- Luoma-aho, V. & Olkkonen, L. (2016) “Expectation Management“ Teoksessa Carroll, C. (toim.) The Sage Encyclopedia of Corporate Reputation, 303–306. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Olkkonen, L. & Luoma-aho, V. (2015) ”Broadening the concept of expectations in public relations”, Journal of Public Relations Research, 27 (1), 81–99.
- Olkkonen, L. & Luoma-aho, V. (2014) ”Public Relations as expectation management?”, Journal of Communication Management, 18 (3), 222–239.
- Luoma-aho, V., Olkkonen, L. & Lähteenmäki, M. (2013) “Expectation management for public sector organizations”, Public Relations Review, 39, 248–250.
- Luoma-aho, V. & Olkkonen, L. (2016) “Expectation Management“ Teoksessa Carroll, C. (toim.) The Sage Encyclopedia of Corporate Reputation, 303–306. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Olkkonen, L. & Luoma-aho, V. (2015) ”Broadening the concept of expectations in public relations”, Journal of Public Relations Research, 27 (1), 81–99.
- Olkkonen, L. & Luoma-aho, V. (2014) ”Public Relations as expectation management?”, Journal of Communication Management, 18 (3), 222–239.
- Luoma-aho, V., Olkkonen, L. & Lähteenmäki, M. (2013) “Expectation management for public sector organizations”, Public Relations Review, 39, 248–250.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item