YCCA2110 Corporate Communication Theories and Content Production (6 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Jyväskylä University School of Business and Economics
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojaksolla tarkastellaan yhteisöviestinnän keskeisiä teorioita ja sitä, miten näitä sovelletaan käytännössä organisaatioiden viestintäprosesseissa.
Yhteisöviestinnän teorioiden valossa tarkastellaan viestinnän roolia organisaation toiminnan mahdollistajana sekä suhteiden ja identiteetin rakentajana.
Suoritustavat
Kontaktiopetuskurssi. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa. Ajoitus: Syyslukukausi 2. periodi.
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee yhteisöviestinnän keskeiset teoriat ja osaa analysoida yhteisöviestinnän prosesseja teoreettisesta ja käytännöllisestä näkökulmasta
- tuntee yhteisöviestinnän teorioiden taustalla vaikuttavia yhteiskunnallisia ilmiöitä ja teorioita
- ymmärtää viestinnän merkityksen organisaation strategisena voimavarana
- osaa suunnitella ja tuottaa sisältöä monikanavaisesti organisaation erilaisiin viestintätarpeisiin
- hallitsee viestintäkampanjan laatimisen perusperiaatteet
- osaa työskennellä työryhmässä ja arvioida viestinnän sisällöntuotantoprosessia kokonaisuutena.
- tuntee yhteisöviestinnän keskeiset teoriat ja osaa analysoida yhteisöviestinnän prosesseja teoreettisesta ja käytännöllisestä näkökulmasta
- tuntee yhteisöviestinnän teorioiden taustalla vaikuttavia yhteiskunnallisia ilmiöitä ja teorioita
- ymmärtää viestinnän merkityksen organisaation strategisena voimavarana
- osaa suunnitella ja tuottaa sisältöä monikanavaisesti organisaation erilaisiin viestintätarpeisiin
- hallitsee viestintäkampanjan laatimisen perusperiaatteet
- osaa työskennellä työryhmässä ja arvioida viestinnän sisällöntuotantoprosessia kokonaisuutena.
Study materials
Artikkelipaketti
Literature
- Miller, K. (2015). Organizational communication. Approaches and processes. 7. painos.; ISBN: 978-1-285-16420-5
- Ihlen, Ø., Fredrikson, M., & Ruler, B. v. (2009). Public relations and social theory: Key figures and concepts. New York: Routledge.; ISBN: 9780203883235
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item