XYHY1000 Academic Literacy (3 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
Responsible organisation:
Language Centre
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Ydinsisällöt
• akateemisen viestintäosaamisen osatekijöitä eri kielillä (sis. tiedot, taidot, motivaatio, asenne ja eettisyys)
• viestintävarmuus
• ruotsin ja 2. vieraan kielen osaamistarpeiden kartoittaminen
• lukustrategiat, kriittinen lukeminen
• tieteellinen kirjoittaminen prosessina
• palautevuorovaikutus ja rakentava palaute
• oman tieteenalan tekstien ominaispiirteitä
Suoritustavat
Kurssin suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista ja läsnäoloa sekä annettujen tehtävien tekemistä aikataulussa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen sekä oppimistehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointikriteerit esitellään kurssilla.
Learning outcomes
Kurssin suoritettuaan opiskelija
• tiedostaa viestinnän merkityksen oman alan opiskelussa ja asiantuntijatehtävissä
• on motivoitunut kehittämään omaa suullista ja kirjallista viestintäosaamistaan eri kielillä
• tunnistaa tiedeyhteisön erilaisia tekstilajeja sekä ymmärtää miksi niitä tuotetaan
• on tutustunut erilaisiin tiedonhankintastrategioihin
• osaa löytää lukemastaan tekstistä olennaisen tiedon
• osaa valita tilanteeseen sopivan strategian erilaisten tekstien kanssa toimimiseen
• osaa muotoilla tekstin olennaiset sisällöt selkeäksi kokonaisuudeksi
• tiedostaa viestinnän merkityksen oman alan opiskelussa ja asiantuntijatehtävissä
• on motivoitunut kehittämään omaa suullista ja kirjallista viestintäosaamistaan eri kielillä
• tunnistaa tiedeyhteisön erilaisia tekstilajeja sekä ymmärtää miksi niitä tuotetaan
• on tutustunut erilaisiin tiedonhankintastrategioihin
• osaa löytää lukemastaan tekstistä olennaisen tiedon
• osaa valita tilanteeseen sopivan strategian erilaisten tekstien kanssa toimimiseen
• osaa muotoilla tekstin olennaiset sisällöt selkeäksi kokonaisuudeksi
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item