VKTA3029 Practice Period II (8 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
kokonaisvaltainen pedagoginen suunnittelu, ohjaus ja arviointi; kasvatusyhteistyö; pedagoginen kehittämistyö ja sen ohjaaminen; oman asiantuntijuuden syventäminen; varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmat
Suoritustavat
Kontaktiopetukseen ja ohjauskeskusteluihin osallistuminen, harjoittelu päiväkodissa, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen harjoitteluun ja yhteisiin kokoontumisiin ja oppimistehtävien/tentin hyväksytty suorittaminen. Arviointiperusteet tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää varhaiskasvatuksen fyysiset, psyykkiset, sosiaaliset ja yhteiskunnalliset ulottuvuudet pedagogiikan lähtökohtana
- osaa hyödyntää monipuolisesti varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmia pedagogisena työvälineenä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsen kasvun, oppimisen ja osallisuuden tukemista kokonaisvaltaisesti ja pedagogisena jatkumona
- ymmärtää lastentarhanopettajan vastuun perheiden kanssa tehtävässä yhteistyössä ja osallisuuden tukemisessa
- osaa hyödyntää ja kehittää pedagogista asiantuntijuuttaan tiimin jäsenenä sekä pedagogisena johtajana
- ymmärtää lastentarhanopettajan vastuun pedagogisen keskustelun ylläpitämisestä sisäisessä ja ulkoisessa monialaisessa yhteistyössä
- kykenee arvioimaan ja syventämään omaa pedagogista asiantuntijuuttaan jatkuvan reflektoinnin avulla hyödyntäen teoreettista ja käytännöllistä tietämystään
- ymmärtää varhaiskasvatuksen fyysiset, psyykkiset, sosiaaliset ja yhteiskunnalliset ulottuvuudet pedagogiikan lähtökohtana
- osaa hyödyntää monipuolisesti varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmia pedagogisena työvälineenä
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsen kasvun, oppimisen ja osallisuuden tukemista kokonaisvaltaisesti ja pedagogisena jatkumona
- ymmärtää lastentarhanopettajan vastuun perheiden kanssa tehtävässä yhteistyössä ja osallisuuden tukemisessa
- osaa hyödyntää ja kehittää pedagogista asiantuntijuuttaan tiimin jäsenenä sekä pedagogisena johtajana
- ymmärtää lastentarhanopettajan vastuun pedagogisen keskustelun ylläpitämisestä sisäisessä ja ulkoisessa monialaisessa yhteistyössä
- kykenee arvioimaan ja syventämään omaa pedagogista asiantuntijuuttaan jatkuvan reflektoinnin avulla hyödyntäen teoreettista ja käytännöllistä tietämystään
Description of prerequisites
VKTA3019 Perusharjoittelu
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item