VKTA3019 Practice Period I (7 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

havainnointi; lapsen kehitys ja yksilöllisyys sekä vertaisryhmä; pedagoginen suunnittelu, ohjaus ja arviointi; käyttöteoria; vuorovaikutus, oppimisympäristöt; varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmat

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen ja ohjauskeskusteluihin osallistuminen, harjoittelu päiväkodissa, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen harjoitteluun ja yhteisiin kokoontumisiin ja oppimistehtävien/tentin hyväksytty suorittaminen. Arviointiperusteet tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tiedostaa lapsen erilaiset kasvu- ja oppimisympäristöt sekä lastentarhanopettajan työn moniulotteisuuden
- ymmärtää varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmien merkityksen pedagogisena työvälineenä
- osaa havainnoida, suunnitella, ohjata ja arvioida pedagogista toimintaa varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen oppimisympäristöissä
- osaa hyödyntää lapsen kehityksen, yksilöllisyyden ja vertaisryhmän tuntemusta pedagogisen toiminnan lähtökohtana
- osaa toimia rakentavassa vuorovaikutuksessa lasten ja työtiimin jäsenten kanssa
- tunnistaa kasvatuksen ja opetuksen taustalla vaikuttavia filosofisia, kehityspsykologisia ja oppimisteoreettisia ajattelu- ja toimintamalleja
- rakentaa ja reflektoi omaa pedagogista asiantuntijuuttaan sekä sen kehittymistä

Description of prerequisites

opintojaksot: Pedagogiikka I ja Pedagogiikka II

Study materials

Kirjallisuus sopimuksen mukaan

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item