VAAM1230 Children’s Health and Well-being (3 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

lapsen psyykkinen hyvinvointi ja mielenterveys, lapsi ja kriisi, päivähoidon kriisivalmius yksilöllisellä ja yhteisöllisellä tasolla, kiusaaminen, turvataitokasvatus, lasten terveydenhoito

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin hyväksytty suorittaminen. Arviointiperusteet tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- on omaksunut perustiedot lapsen psyykkisestä hyvinvoinnista
- osaa tarkastella ja arvioida lapsen psyykkistä hyvinvointia yksilö- ja ryhmätasolla sekä ympäristötekijöiden ja vuorovaikutuksen näkökulmasta
- tunnistaa psyykkiseen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä yksilö- ja ryhmätasolla
- tunnistaa tyypillisiä lasten psyykkisen pahoinvoinnin ilmenemismuotoja ja hänellä on valmiuksia tukea lasta
- osaa tukea kriisissä olevaa lasta ja ennaltaehkäistä psyykkistä pahoinvointia kriisitilanteissa
- tuntee tavallisimmat lastentaudit ja hallitsee perustiedot lasten tapaturmien hoidosta ja ensiavusta
- tiedostaa lastentarhanopettajan vastuun kriisivalmiudesta

Study materials

FRIIS, l., EIROLA, R. & MANNONEN, M. 2004. Lasten ja nuorten mielenterveystyö. Helsinki: WSOY. (Soveltuvin osin) JA
MOILANEN, I. & ALMQVIST, M., ym.. 2004. Lasten- ja nuorisopsykiatria. Helsinki: Duodecim. (Soveltuvin osin)
Artikkeleita sopimuksen mukaan.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts

Method 2

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item
x
Unpublished assessment item