TERV114 Contents of Health Education II - Mental Health and Emotional Know-how (3 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Lapsen ja nuoren psyykkinen kehitys ja psyykkinen hyvinvointi sekä niihin liittyvät keskeiset tekijät
Tunteiden säätely
Aggression hallinta
Suoritustavat
Itsenäinen opiskelu, kirjallisuuden tenttiminen
Avoin yliopisto: oppimistehtävä
Arviointiperusteet
Kirjatentti 100 % (1/3 + 1/3 + 1/3)
Avoin yliopisto: oppimistehtävä 100 %
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• määritellä ja käyttää lasten ja nuorten psyykkiseen kehitykseen ja tunteiden säätelyyn liittyviä keskeisiä käsitteitä
• analysoida ja arvioida erilaisten tekijöiden merkitystä lasten ja nuorten psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin sekä tunteiden säätelyn näkökulmasta
• määritellä ja käyttää lasten ja nuorten psyykkiseen kehitykseen ja tunteiden säätelyyn liittyviä keskeisiä käsitteitä
• analysoida ja arvioida erilaisten tekijöiden merkitystä lasten ja nuorten psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin sekä tunteiden säätelyn näkökulmasta
Additional information
Syyslukukausi ja kevätlukukausi
Literature
- Kokkonen, M. 2010. Ihastuttavat, vihastuttavat tunteet. Opi tunteiden säätelyn taito. Jyväskylä: PS-Kustannus. (172 s.)
- Cacciatore, R. 2007. Aggression portaat. Opetusmateriaali kouluille. Helsinki: Opetushallitus. (234 s.)
- Kumpulainen, K., Aronen, E., Ebeling, H., Laukkanen, E., Marttunen, M., Puura, K. & Sourander A. (toim.) 2017. Lastenpsykiatria ja nuorisopsykiatria . 1.–2. painos. Duodecim. (sivut 20–112, 203–216, 243–309, 323–335, 392–404, 428–443).
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Method 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item
x
Unpublished assessment item