SKIA607 Theory and Practice of First Language Teaching (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojaksolla syvennytään pedagogisen kielitiedon sekä tekstitaitojen teorioihin sekä näiden opettamiseen ja arviointiin.
Suoritustavat
Ei-itsenäinen työskentely:
- Kontaktiopetus, lukupiiri & kirjalliset tehtävät
Avoin yliopisto: kontaktiopetus, verkkotyöskentely, oppimistehtävä, tentti tai näiden yhdistelmä.
Tarkka suoritustapa määritellään kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Ei-itsenäinen suoritustapa:
- Kirjalliset tehtävät
- Kurssin suorittaminen edellyttää läsnäoloa (50 %).
Avoin yliopisto: aktiivinen osallistuminen (lähtökohtaisesti 100 %); oppimistehtävä tai tenttisuoritus.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
•tuntee keskeisimmät pedagogisen kielitiedon, tekstitaitojen, lukemisen ja kirjoittamisen kuvausmallit ja teoriat sekä kirjoittamistaitojen arviointimenetelmät
•ymmärtää niiden merkityksen ja aseman äidinkielen opetuksessa
•osaa selittää ja vertailla niitä ja pohtia niiden vaikutusta siihen, miten äidinkieltä opitaan ja opetetaan
•osaa soveltaa kielioppitietojaan äidinkielen opetuksessa, selittää yleistajuisesti keskeisiä käsitteitä ja vastata niitä koskeviin kysymyksiin
•osaa laatia ja arvioida kielioppi-, lukemis- ja kirjoittamistehtäviä.
•tuntee keskeisimmät pedagogisen kielitiedon, tekstitaitojen, lukemisen ja kirjoittamisen kuvausmallit ja teoriat sekä kirjoittamistaitojen arviointimenetelmät
•ymmärtää niiden merkityksen ja aseman äidinkielen opetuksessa
•osaa selittää ja vertailla niitä ja pohtia niiden vaikutusta siihen, miten äidinkieltä opitaan ja opetetaan
•osaa soveltaa kielioppitietojaan äidinkielen opetuksessa, selittää yleistajuisesti keskeisiä käsitteitä ja vastata niitä koskeviin kysymyksiin
•osaa laatia ja arvioida kielioppi-, lukemis- ja kirjoittamistehtäviä.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item