PSYS112 Developmental Psychology III A (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Psychology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opintojakso voi sisältää kursseja ja/tai kirjallisuutta seuraavilta aihealueilta:
- lapsuus
- kouluikä ja nuoruus
- perhe
Suoritustavat
Kurssi ja/tai kirjallisuustentti.
Arviointiperusteet
Opintojakso arvioidaan kurssitehtävään ja/tai tenttiin perustuen asteikolla 0 (hylätty) – 5 (erinomainen).
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee tiedollisesti kehityspsykologian alan teoriaa ja tutkimusta sekä tutkimuksen sovelluksia lapsuutta ja/tai kouluikää ja nuoruutta sekä perhettä koskien ja osaa soveltaa omaamaansa tietoa.
Study materials
Valitaan yksi seuraavista kolmesta vaihtoehdosta.
- GOLOMBOK, S. (2015). Modern families: Parents and children in new family forms. London: Cambridge University Press. (n. 220 s.)
JA
- MAYSELESS, O. (toim.) (2006). Parenting representations: Theory, research, and clinical implications. West Nyack, NY: Cambridge University Press. (n. 430 s.) (e-kirja)
TAI
- LERNER, R. M. & STEINBERG, L. (toim.) (2009). Handbook of adolescent psychology (3. painos). XXX: Wiley. (n. 650 s.)
TAI
- SMITH, P. & HART, C. (toim.) (2011). Blackwell handbook of childhood social development. Oxford: Blackwell. (n. 660 s.) (e-kirja)
- GOLOMBOK, S. (2015). Modern families: Parents and children in new family forms. London: Cambridge University Press. (n. 220 s.)
JA
- MAYSELESS, O. (toim.) (2006). Parenting representations: Theory, research, and clinical implications. West Nyack, NY: Cambridge University Press. (n. 430 s.) (e-kirja)
TAI
- LERNER, R. M. & STEINBERG, L. (toim.) (2009). Handbook of adolescent psychology (3. painos). XXX: Wiley. (n. 650 s.)
TAI
- SMITH, P. & HART, C. (toim.) (2011). Blackwell handbook of childhood social development. Oxford: Blackwell. (n. 660 s.) (e-kirja)
Literature
- SMITH, P. & HART, C. (toim.) (2011). Blackwell handbook of childhood social development. Oxford: Blackwell. (n. 660 s.) (e-kirja)
- LERNER, R. M. & STEINBERG, L. (toim.) (2009). Handbook of adolescent psychology (3. painos). XXX: Wiley. (n. 650 s.)
- MAYSELESS, O. (toim.) (2006). Parenting representations: Theory, research, and clinical implications. West Nyack, NY: Cambridge University Press. (n. 430 s.) (e-kirja)
- GOLOMBOK, S. (2015). Modern families: Parents and children in new family forms. London: Cambridge University Press. (n. 220 s.)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item