OLIP1020 Educational Perspectives in Physical Education (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
- Lapsen ja nuoren sosioemotionaalinen kasvu ja kehitys
- Vuorovaikutustaidot ja vuorovaikutusosaaminen
- Ryhmäilmiöt liikunnanopetuksessa
- Terveyden lukutaito, terveysosaaminen
Suoritustavat
Pienryhmäopiskelu, opintotehtävät
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit sovitaan kurssilla.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää sosioemotionaalisen kehityksen merkitykset liikkumisessa ja hyvinvoinnissa
- osaa kuvailla terveysosaamista käsitteenä ja määritellä keskeisiä oppimistavoitteita
- ymmärtää ryhmäilmiöiden haasteita liikunnanopetuksessa
- osaa kehittää omia ja toisten tunne- ja vuorovaikutustaitoja
- tunnistaa hyvinvointioppimisen didaktiset erityispiirteet
- osaa suunnitella ja toteuttaa liikuntakasvatusta sosiaalisen ja psyykkisen hyvinvoinnin näkökulman kautta
- ymmärtää sosioemotionaalisen kehityksen merkitykset liikkumisessa ja hyvinvoinnissa
- osaa kuvailla terveysosaamista käsitteenä ja määritellä keskeisiä oppimistavoitteita
- ymmärtää ryhmäilmiöiden haasteita liikunnanopetuksessa
- osaa kehittää omia ja toisten tunne- ja vuorovaikutustaitoja
- tunnistaa hyvinvointioppimisen didaktiset erityispiirteet
- osaa suunnitella ja toteuttaa liikuntakasvatusta sosiaalisen ja psyykkisen hyvinvoinnin näkökulman kautta
Study materials
Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali
Literature
- Paakkari, Leena (2012) Widening horizons. A phenomenographic study of student teachers' conceptions of health education and its' s teaching and learning.; ISBN 978-951-39-4651-7
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item