OKLV211 Interactional competence in the educational field 1 (4 cr)

Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Vuorovaikutusosaamisen erittely
Kasvatusalan konteksteissa esiintyvien vuorovaikutus- ja ryhmäilmiöiden havainnointi, tutkiminen sekä niistä keskusteleminen ja kirjoittaminen

Suoritustavat

Luento ja/tai pienryhmäopiskelu, opintotehtävät ja/tai tentti

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen kasvatusalan opiskelussa ja asiantuntijatehtävissä
- osaa analysoida viestinnän ja vuorovaikutuksen merkitystä ja muotoja koulutus- ja akateemisessa yhteisössä
- on kehittänyt osaamistaan sekä tieteellisten tekstien vastaanottajana että tuottajana
- on omaksunut sellaiset tieteellisen viestinnän perusvalmiudet, joita hän pystyy hyödyntämään yliopisto-opinnoissaan
- ymmärtää tieteellisen keskustelun ja kirjoittamisen konventioiden välttämättömyyden tiedeyhteisön toiminnan kannalta

Study materials

Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali

Literature

  • Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., 2012, Tiede ja teksti: tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen.; ISBN: 978-952-63-0552-3
  • Hirsjärvi,S., Remes, P. & Sajavaara, P., 2009, Tutki ja kirjoita, 15. uud. painos.; ISBN: 978-951-31-4836-2
  • Svinhufvud, K., 2016, Kokonaisvaltainen kirjoittaminen.; ISBN: 978-951-884-559-4

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item