OHPA285 Civic Education as a Challenge for Pedagogy (4 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Kansalaisuuden nykytilan analyysi
Kansalaisuuden kompetenssit
Osallisuus, osallistuminen, vaikuttaminen
Demokratiakasvatus
Toimijuuden teoriat

Suoritustavat

Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa kansalaiskasvatusta ilmiönä
- hahmottaa kansalaiskasvatuksen, omaehtoisen yhteisöllisen toimintakyvyn ja elinikäisen oppimisen välisiä yhteyksiä
- hahmottaa erilaisia toimijuutta ja identiteettiä koskevia teoreettisia näkökulmia ja tunnistaa toimijuutta erilaisissa koulutuksen konteksteissa
- arvioida sekä oppijoiden että omaa toimijuuttaan toimijuuden teo-reettisten näkökulmien avulla

Study materials

Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat):

Literature

  • Ojala, H., Palmu, T. & Saarinen, J. (toim.) 2009. Sukupuoli ja toimi-juus koulutuksessa. Tampere: Vastapaino.
  • Eteläpelto, A., Heiskanen, T. & Collin, K. (toim.) 2011. Valta ja toimi-juus aikuiskasvatuksessa. Aikuiskasvatuksen 49. Vuosikirja. Vantaa: Kansanvalistusseura.
  • Rinne, R. & Jauhiainen, A. (toim.) 2011. Aikuiskasvatus ja demokrati-an haaste. Helsinki: Kansanvalistusseura.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item