OHPA275 Individual and Communal Dimensions of Learning (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Oppimisen ja ohjaamisen teoriat
Oppimisen yksilölliset ulottuvuudet (oppimisen neurologinen perusta, tunteet, sanaton tieto, yksilöllinen kokemushistoria)
Oppimisen yhteisölliset ulottuvuudet (pedagoginen suhde, vertaisryhmä, ryhmäilmiöt)
Suoritustavat
Oma opetus, oppimistehtävät sekä lukupiiri.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa keskeisiä oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymis-tapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
- hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
- soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin
- hahmottaa keskeisiä oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymis-tapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
- hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
- soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin
Study materials
Seuraava kirjallisuus sekä muu mahdollinen oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat):
Literature
- Nummenmaa, L. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
- Jarvis, P. 2006. Towards a comprehensive theory of human learning. London, New York: Routledge.
- Driscoll, M. 1994/2004/2013. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon.
- Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theo-ries…in their own words. Lontoo: Routledge.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item