OHPA275 Individual and Communal Dimensions of Learning (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Oppimisen ja ohjaamisen teoriat
Oppimisen yksilölliset ulottuvuudet (oppimisen neurologinen perusta, tunteet, sanaton tieto, yksilöllinen kokemushistoria)
Oppimisen yhteisölliset ulottuvuudet (pedagoginen suhde, vertaisryhmä, ryhmäilmiöt)

Suoritustavat

Oma opetus, oppimistehtävät sekä lukupiiri.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa keskeisiä oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymis-tapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
- hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
- soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin

Study materials

Seuraava kirjallisuus sekä muu mahdollinen oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat):

Literature

  • Nummenmaa, L. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
  • Jarvis, P. 2006. Towards a comprehensive theory of human learning. London, New York: Routledge.
  • Driscoll, M. 1994/2004/2013. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon.
  • Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theo-ries…in their own words. Lontoo: Routledge.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item