OHJA1080 Identity of counsellor (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Ohjaajan identiteetin kehittyminen
Henkilökohtaiset vahvuudet ja kehittämistarpeet
Ohjaajan oman ammatillisen identiteetin tunnistaminen ja kehittäminen
Ohjausajattelu
Suoritustavat
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa vahvuutensa ja kehittämistarpeensa oppijana ja ohjaajana
- muodostaa omaäänisen tulkinnan ohjauksen tärkeimmistä
periaatteista ja persoonallisista toimintatavoistaan ja siitä, miten hän voi edelleen kehittyä ohjaajana
- tunnistaa vahvuutensa ja kehittämistarpeensa oppijana ja ohjaajana
- muodostaa omaäänisen tulkinnan ohjauksen tärkeimmistä
periaatteista ja persoonallisista toimintatavoistaan ja siitä, miten hän voi edelleen kehittyä ohjaajana
Study materials
Seuraava kirjallisuus sekä muu opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali:
Literature
- Howard, A. 2005. Counselling and identity: Self realisation in a ther-apy culture. Basingstoke: New York: Palgrave Macmillan.
- Ojanen, S. 2009. Ohjauksesta oivallukseen. Ohjausteorian käsittelyä (5. p). Helsinki: Palmenia.
- Mc Leod, J. 2009. An introduction to counselling (Chapter 20, Being and becoming a counsellor). Maidenhead: Open University Press. (ebrary-kokoelma)
- Keltikangas-Järvinen, L. 2010. Hyvä itsetunto. Helsinki: WSOY.
- Eteläpelto, A., Collin, K. & Saarinen, J. (toim.) 2007. Työ, identiteetti ja oppiminen. Helsinki: WSOY.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item