ODKP1190 Drama teacher as an Artist-educator (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Draamaopettaja opettaja-taiteilija-tutkijana
Suoritustavat
Jaksokohtaiset suoritustavat määritellään tarkemmin opetusohjelmassa koostuen seuraavista:
Aktiivinen ja rakentava osallistuminen opetukseen, tehtävät/tentti/verkkokurssi, oppimispäiväkirja, itsearviointi, vertaisarviointi.
Arviointiperusteet
Aktiivinen ja rakentava osallistuminen opetukseen, tehtävien suorittaminen hyväksytysti, oppimispäiväkirjan kirjoittaminen, itsearviointi ja/tai vertaisarviointi.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kunkin jakson yhteydessä.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa rakentaa ryhmälähtöisen taiteellisen oppimisprosessin (devising) ja arvioida prosessia
• tietää draamakasvatuksen keskeisiä tutkimusteemoja ja tutkimuksia
• osaa reflektoida omaa ja opiskeluryhmän toimintaa
• osaa kuvata omaa pedagogista toimintaansa ja ajatteluaan draamaopettajana
• osaa rakentaa ryhmälähtöisen taiteellisen oppimisprosessin (devising) ja arvioida prosessia
• tietää draamakasvatuksen keskeisiä tutkimusteemoja ja tutkimuksia
• osaa reflektoida omaa ja opiskeluryhmän toimintaa
• osaa kuvata omaa pedagogista toimintaansa ja ajatteluaan draamaopettajana
Study materials
Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin ja opetusohjelmassa mainittu muu oppimateriaali.
Literature
- Nicholson, H. 2014. Applied drama: the gift of theatre.; ISBN: 978-1-137-00396-6
- Oddey, A. 2001. Devising Theatre: a practical and theoretical handbook. London: Routledge.; ISBN: 0-415-04899-0 0-415-04900-8
- Heikkinen, H. 2003. (toim). Special Interest Fields of Drama, Theatre and Education. IDEA Dialogues. Jyväskylä University Press: Jyväskylä.; ISBN: 951-39-1436-4
- Østern, A. & Teerijoki, P. & Heikkinen, H. 2003. Tutkiva draamaopettaja. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto.; ISBN: 951-39-1679-0
- Repo-Kaarento, S. 2010. Innostu ryhmästä. Miten ohjata oppivaa yhteisöä. Helsinki: Kansanvalistusseura.; ISBN: 978-951-9140-28-5
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item