LPET1006 Special Dance Courses (8–12 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Opintojakson sisältö vaihtelee lukukausittain. Sisältöinä voivat olla esimerkiksi afro, baletti, bodypercussio, nykytanssi, improvisaatio, jazztanssi, katutanssit, latinotanssit, paritanssit, showtanssi tai tanssillinen voimistelu. Sisältönä voi olla myös tanssiin läheisesti liittyvät, keho-mieli -yhteyttä kehittävät kehonhuoltomenetelmät.

Suoritustavat

kontaktiopetus 12 tuntia
-itsenäinen työskentely, joka sisältää annettujen tehtävien suorittamisen, kuten pedagogiset havainnointi- ja opetuskokeilut tai kirjallisuuteen pohjautuvat tehtävät

Arviointiperusteet

Kurssiin kuuluvien tehtävien hyväksytty suorittaminen.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
-ymmärtää tanssia monipuolisesti osana taidekasvatusta, yhteisöllistä kasvatusta sekä kulttuuri- ja liikuntakasvatusta
- osaa opiskellun tanssimuodon tai sisältöjen keskeiset piirteet, perustiedot ja –taidot

Study materials

Anttila, E. 2009. Mitä tanssija tietää? Kehollinen tieto ajattelun ja oppimisen perustana. Aikuiskasvatus 29 (2), 84–92. (8 s.)

Klemola, T. 2013. Mindfulness. Tietoisuuden harjoittamisen taito. Jyväskylä: Docendo. (220 s.)

Kokkonen, M. 2014. Dance. Teoksessa B. Heys (toim.) Arts and emotions - Nurturing our Creative Potential. Botín Foundation Report, 119–137. (19 s.)

Nieminen, P. 2008. Hidas - nopee - nopee - paritanssin opetuksen ABC. Helsinki: Kultanuotti. (109 s.)

Nurmi, A-M. 2012. Kaduilta liikuntasaliin. Toimintatutkimus
hiphop-tanssista osana lukion liikuntakasvatusta. Jyväskylän yliopisto. Studies in Sport, Physical Education and Health 184. (85 s.)

Siljamäki, M. 2015. Tanssi avaa polkuja oman itsen ja eri kulttuurien ymmärtämiseen. Liikunta & Tiede 51 (1), 16–19. (4 s.)

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item