LPET014 Dance Tutoring (2–4 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Kurssin vastuuhenkilön kanssa sovitun tanssikurssin suunnittelu, toteutus ja arviointi. Kurssi pidetään tanssipedagogiikan erikoistumisopintoihin osallistuville opiskelijoille ilta-aikaan, mahdollista on myös opettaa liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoita päivisin. Tutoropettajia rohkaistaan uuden etsimiseen ja erilaisten toimintatapojen kokeiluun.
Suoritustavat
tutoropettajan kontaktiopetusta 12 tuntia
-tutoropettaja suunnittelee ja arvioi opetusryhmälleen tehtäviä, kuten kurssin aikana toteutettavia havainnointi-, kirjallisia tai pieniä opetustehtäviä
-loppuraportin kirjoittaminen, jossa opiskelija pohtii omaa tanssipedagogista kehittymistään ja opettajuuttaan
Arviointiperusteet
Kurssiin kuuluvien tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
-osaa opettaa tanssia huomioiden oppilaiden fyysisen, sosiaalisen ja psyykkisen toimintakyvyn
-syventää ymmärrystään kehollisuudesta ja tietää, miten tanssin avulla voidaan tukea kokemuksellista ja aistivaa kehoa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tanssikurssin erilaisia
opetusmenetelmiä hyödyntäen
-osaa opettaa tanssia huomioiden oppilaiden fyysisen, sosiaalisen ja psyykkisen toimintakyvyn
-syventää ymmärrystään kehollisuudesta ja tietää, miten tanssin avulla voidaan tukea kokemuksellista ja aistivaa kehoa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tanssikurssin erilaisia
opetusmenetelmiä hyödyntäen
Description of prerequisites
Tasapainoa tanssista –opintojaksosta vähintään 2 op suoritettuna
Study materials
Kauppila, H. 2012. Avoimena aukikiertoon. Opettajan näkökulma kokonaisvaltaiseen lähestymistapaan baletinopetuksessa. Helsinki: Teatterikorkeakoulu.
Acta Scenica 30. (192 s.)
Nurmi, AM. & Kokkonen, M. 2015. Peers as teachers in physical education hip hop classes in Finnish high school. Journal of Education and Training Studies 3 (3), 23–32. (10 s.)
Rouhiainen, L. 2008. Somatic dance as a means of cultivating ethically embodied subjects. Research in Dance
Education, 9:3, 241–256. (16 s.)
Shusterman, R. 2004. Somaesthetics and education. Exploring the terrain. Teoksessa: L. Bresler (toim.) Knowing bodies, moving minds. Towards embodied teaching and learning. Dordrecht: Kluwer, 51–60. (10 s.)
Acta Scenica 30. (192 s.)
Nurmi, AM. & Kokkonen, M. 2015. Peers as teachers in physical education hip hop classes in Finnish high school. Journal of Education and Training Studies 3 (3), 23–32. (10 s.)
Rouhiainen, L. 2008. Somatic dance as a means of cultivating ethically embodied subjects. Research in Dance
Education, 9:3, 241–256. (16 s.)
Shusterman, R. 2004. Somaesthetics and education. Exploring the terrain. Teoksessa: L. Bresler (toim.) Knowing bodies, moving minds. Towards embodied teaching and learning. Dordrecht: Kluwer, 51–60. (10 s.)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item