LPEA004 Intermediate Sport Didactics 2 (7 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Perustaitojen oppimiseen liittyvät liikekehittelyt erilaisissa liikuntaympäristöissä. Pedagogisesti tarkoituksenmukaisten ja turvallisten liikuntatuntien suunnittelu erilaisten oppijoiden tarpeiden mukaisesti. Koulun liikunnanopetukseen tutustuminen. Opettaminen erilaisissa liikuntaympäristöissä. Opetuksen eriyttäminen ja haastavien opetustilanteiden ratkaisu.

Suoritustavat

Luentoja ja ohjattuja harjoituksia yhteensä 110 tuntia:
Yhteiset luennot 2 tuntia
Luontoliikunta 20 tuntia
Palloilu 22 tuntia
Kuntoliikunta 20 tuntia
Rytmi- ja ilmaisuliikunta 16 tuntia
Talviliikunta 10 tuntia
Yhteenvetoseminaari 4 tuntia

Oppimispäiväkirja.
Itsenäinen työskentely.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen.

Arviointiperusteet

Oppimispäiväkirja ja harjoitukset hyväksytty / hylätty. Oppimispäiväkirjan arvioinnissa painotetaan eri liikuntamuotojen didaktista hallintaa erilaiset oppijat sekä turvallisuusnäkökohdat huomioiden.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa suunnitella ja toteuttaa didaktisesti mielekkäitä oppimiskokonaisuuksia turvallisuustekijät ja eri opetusmenetelmät huomioiden
- osaa edistää fyysistä aktiivisuutta ja toimintakyvyn osa-alueita
- osaa luoda tehtäväsuuntautuneen motivaatioilmaston erilaisten oppijoiden tarpeet huomioiden
- osaa eriyttää toimintaa ja vuorovaikutusta yksilöllisten tarpeiden mukaisesti
- osaa soveltaa ihmisen anatomisia, fysiologisia ja biomekaanisia tekijöitä liikunnan opettamisessa

Additional information

Ajoitus: 3. vuosi syyslukukausi

Description of prerequisites

LPEA003 Liikuntadidaktiikan jatkokurssi 1

Study materials

Luentojen ja harjoitusten sisällöt, lajikohtainen oheislukemisto sekä verkko-oppimisympäristön materiaalit.

Jaakkola, T. 2016. Juokse, hyppää, heitä, ota kiinni. Perusliikuntataitojen opettaminen lapsille ja nuorille. Jyväskylä: PS-Kustannus. (267 s.)

Jaakkola, T. 2013. Krokotiilijuoksu ja 234 muuta toimintaideaa motoristen taitojen kehittämiseksi. Jyväskylä: PS-Kustannus. (149 s.)

Mosston, M. & Ashworth, S. 2008. Teaching physical education. First online edition. (348 s.) (http://spectrumofteachingstyles.org/pdfs/ebook/Teaching_Physical_Edu_1st_Online.pdf)

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item