KTKP035 Orientation Practice (3 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Opetuksen suunnittelu, toteutus ja reflektointi
Opetus- ohjaus- ja oppimisteorioihin tutustuminen
Suoritustavat
Kontaktiopetus, omaa opetusta ja opintopiirityöskentelyä
Arviointiperusteet
Arvosanakohtaiset arviointiperusteet tulevat Korppiin.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• havainnoida systemaattisesti oppimisympäristöjä ja oppijoiden moninaisuutta
• reflektoida omia havainnointi-, vuorovaikutus- ja ohjaustapojaan
• suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita
asettaa itselleen tavoitteita pedagogiseen kehittymiseen
• havainnoida systemaattisesti oppimisympäristöjä ja oppijoiden moninaisuutta
• reflektoida omia havainnointi-, vuorovaikutus- ja ohjaustapojaan
• suunnitella ja toteuttaa opetustilanteita
asettaa itselleen tavoitteita pedagogiseen kehittymiseen
Study materials
Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin:
Literature
- Parikka, J., Halonen-Malliarakis, N. & Puustjärvi, A. 2017. Vaikeudesta voimaksi. Neuropsykiatriset häiriöt ja niiden huomioiminen koulussa. Finn Lectura.
- Hökkä, P., Paloniemi, S., Vähäsantanen, K., Herranen, S., Manninen, M. & Eteläpelto, A. (toim.) 2014. Ammatillisen toimijuuden ja työssä oppimisen vahvistaminen: luovia voimavaroja työhön! Jyväskylän yliopisto.
- Collin, K., Paloniemi, S., Rasku-Puttonen, H. & Tynjälä, P. (toim.) 2010. Luovuus, oppiminen ja asiantuntijuus. WSOYPro.
- Eteläpelto, A. & Onnismaa, J. (toim.) 2008. Ammatillisuus ja ammatillinen kasvu. Aikuiskasvatuksen 46. Vuosikirja. Vantaa: Kansanvalistusseura.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item