KTEP011 Health Promotion in Different Population Groups I (2 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Terveyden edistämistä ohjaavat säädökset ja ohjekirjeet kansallisella ja kansainvälisellä tasolla
Terveyden edistämisen ja terveyskasvatuksen toimintaympäristöt
Eri väestöryhmien terveyden ja toimintakyvyn edistämisen lähtökohdat ja tavoitteet elämänkulun eri vaiheissa
Väestön terveyserot ja niihin vaikuttavat sosiaaliset, rakenteelliset ja alueelliset tekijät
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen luennoille (10 h) ja luentotentin suorittaminen
Itsenäinen opiskelu: Kirjallisuuden tenttiminen
Avoin yliopisto: verkkoluennot (6h) ja oppimistehtävä
Arviointiperusteet
Kirjallisuus 100 %.
Hyväksytyn arvosanan saaminen edellyttää luentojen suorittamista hyväksytysti.
Avoin yliopisto: oppimistehtävä 100 %
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa selittää terveyden edistämisen lähtökohtia ja niihin vaikuttavia tekijöitä elämänkulun eri vaiheissa
• osaa määritellä terveyden edistämisen periaatteet, tehtävät ja sisältöalueet eri toimintaympäristöissä
• tuntee terveyden edistämistä ohjaavia säädöksiä
• osaa kuvata terveyseroja ja niiden sosiaalisia määrittäjiä eri väestöryhmissä
• osaa selittää terveyden edistämisen lähtökohtia ja niihin vaikuttavia tekijöitä elämänkulun eri vaiheissa
• osaa määritellä terveyden edistämisen periaatteet, tehtävät ja sisältöalueet eri toimintaympäristöissä
• tuntee terveyden edistämistä ohjaavia säädöksiä
• osaa kuvata terveyseroja ja niiden sosiaalisia määrittäjiä eri väestöryhmissä
Additional information
1. vuosi, kevätlukukausi
Literature
- Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja niihin vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus. (301s.); ISBN: 978-952-495-171-5
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item