KEMS709 Models and Visualisation in Chemistry (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Chemistry
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Kemialliset mallit ja niiden visualisointi
Kurssi käsittelee laskennallisen kemian, molekyylimallinnuksen ja tietokoneavusteisen kemian soveltamista kemian käsitteiden ja ilmiöiden havainnollistamisessa, selittämisessä sekä tietokoneavusteisen kemian mahdollisuuksia kemian opetuksessa osana laadukasta monimuoto-opetusta. Kurssilla huomioidaan erityisesti
- erilaiset koulukäyttöön sopivat visualisointi– ja mallintamisohjelmat
- molekyylien 2D/3D visualisointi
- laskennallinen kemia koulussa
- kemiallinen sidos
- orbitaalit
- elektronitiheys
- isomeria
- kemiallinen reaktio
- värähdysspektroskopia

Suoritustavat

Kurssin suoritus tietokoneperustaisten etätehtävien perusteella. Lisäksi suorittamiseen vaaditaan kaikkien kurssiin kuuluvien tietokoneharjoitusten todennettu suorittaminen.

Arviointiperusteet

Kurssin arviointi etätöiden (maks. 40 p) perusteella arvolauseella 0-5.
40-37 p = 5; 36-33 p = 4; 32-28 p = 3 ; 27-23 p = 2; 22-18 p =1.
Pistekohtaiset arviointiperusteet täsmennetään jokaisen etätehtävän yhteydessä.

Learning outcomes

- tuntee kemian opetukseen liittyvien mallien ja mallintamisen perusperiaatteet
- osaa välittää kemiallista informaatiota mielekkäästi erilaisia kemian esitystapoja soveltaen
- tuntee modernien tietoteknisten sovellusten mahdollisuuksia kemian opetuksessa
- hallitsee modernien tietoteknisten sovellusten peruskäytön opetustilanteessa
- kykenee integroimaan tietotekniikan tarjoamia mahdollisuuksia omaan opetukseensa

Additional information

Kurssi pidetään joka toinen vuosi lukuvuoden 3. ja 4. periodissa.
Kurssiin kuuluu sekä luentoja että laboratorioharjoituksia.

Study materials

Jaetaan kurssin aikana sähköisessä muodossa ja kurssilla on Optima-kurssialusta käytössä.

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item