KAIA042 Perspectives on Learning and Development (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
English
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Completion methods
Participation in contact teaching and/or independent study, learning assignments and/or exam. Completion mode will be specified in the study programme.
Assessment details
Active participation in teaching and completing and passing learning assignments/exam.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- Hahmottaa keskeisiä oppimisen, kehityksen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja.
- Soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja opetustilanteisiin.
- Hahmottaa keskeisiä oppimisen, kehityksen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja.
- Soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja opetustilanteisiin.
Description of prerequisites
kasvatustieteen perusopinnot.
Study materials
Suoritetaan kirjallisuudesta yhteensä kolme teosta seuraavasti:
1. Driscoll ja 2. Illeris sekä 3. Robinson TAI 4. Sugarman
Ja muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali.
1. Driscoll ja 2. Illeris sekä 3. Robinson TAI 4. Sugarman
Ja muu mahdollinen opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali.
Literature
- 4. SUGARMAN, L. 2005. Life-span development: frameworks, accounts and strategies. New York: Taylor & Francis.
- 1. DRISCOLL, M. 1994/2004/2014. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon (lukuunottamatta lukuja 8 ja 10)
- 3. ROBINSON, O. 2013. Development through adulthood. An integrative sourcebook. New York: Palgrave MacMillan.
- 2. ILLERIS, K. 2007 (tai uudempi painos). How we learn: learning and non-learning in school and beyond. Lontoo: Routledge.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Method 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Unpublished assessment item
x
Unpublished assessment item